آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

جنجال بر سر هتک حرمت قرآن در جعبه میوه‌های صادراتی ایران

یکی از جنجالی ترین اخبار منتشر شده در هفته گذشته، خبر جعبه های میوه صادراتی ایران با پوشال های خرد شده از صفحات قرآن کریم بود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در پی انتشار تصاویر این جعبه های میوه، جنجالی گسترده علیه ایران در فضای مجازی جهان عرب به وجود آمد و در نهایت باعث شد مسئولان مربوط در ایران، به طور جدی پیگیر موضوع شوند تا علل وقوع چنین اتفاقی مشخص شود.

پوشال‌هایی که از خرد شدن صفحات قرآن کریم و حتی دیگر کتبی دینی که حاوی آیات قرآن کریم است، در میان جعبه‌ میوه‌های صادراتی به کشور عمان، به کار رفته بود، هفته پیش در برخی رسانه‌های داخلی ایران و برخی رسانه های خارجی، بازتاب گسترده ای پیدا کرد. خبری که با تیتر هتک حرمت قرآن، حتی در رسانه‌های عربی نیز بازتاب داشت.

یکی از خبرگزاری‌های داخلی این رویداد را از حوزه صادرات بررسی کرد و با رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفتگو داشت.‌ وی در این باره گفت: این اتفاق در گذشته و حال رخ داده و در آینده هم خواهد افتاد. مگر این که رویه تجارت خود را عوض کنیم و قبل از این که یک صادرکننده وارد این حوزه شود، حتما برای او کلاس‌های آموزشی بگذاریم.

او افزود: این اتفاق یک ماه گذشته رخ داده است. همان زمان که عکس این رویداد ناگوار را دریافت کردم، برای مسئولان سازمان توسعه تجارت ارسال کردم. آنها هم متاسف شدند. نحوه نظارت به این شکل نیست که مثلا یک محموله ۱۰ هزار کارتنی یکی یکی بازدید شود. این امر غیر ممکن است. کالاها را رندم باز می‌کنند. باید این شرکت که دست به این کار زده است، شناسایی و مورد بازرسی قرار گیرد. به نظر می‌رسد کالای این شرکت هم مرجوع شده است.

جدا از اینکه این خبر و عکس صحت داشته و باید با صادرکننده برخورد داشت و با آموزش و نظارت دقیق بر روی صادرکننده‌ها از چنین اشتباهاتی که به صادرات ایران لطمه می‌زند، جلوگیری کرد، اما این پرسش مطرح شد که چاپخانه‌های مصحف شریف یا دیگر کتب دینی و قرآنی در صورتی که کاغذ بازیافتی داشته باشند با آن چگونه مواجه می‌شوند؟

 این پرسش است که آیا چاپخانه‌ها در مواجهه با کاغذ‌های باطله‌ای که آیات قرآن بر روی آن نقش بسته، اقدام به خمیر کردن و استفاده از آن در جلد قرآن می‌کنند یا برای سود اندک دنیوی آن را به پوشال‌سازها می‌فروشند؟

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا