آسیااخبارجهانجهان اسلام

سازمان ملل: بیش از سه میلیون نفر در میانمار نیازمند کمک جدی هستند

سازمان ملل اعلام کرده است بیش از سه میلیون نفر در میانمار نیازمند کمک جدی هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «مارتین گریفیث» رئیس امور بشر دوستانه سازمان ملل از رهبران نظامی میانمار خواست تا به دلیل افزایش درگیری‌ها و ناامنی فزاینده، کووید-۱۹ و اقتصاد شکست‌خورده، برای سه میلیون نفر از افراد این کشور که نیازمند کمک‌های جدی انسان‌دوستانه هستند، دسترسی بی‌چون و چرا به کمک‌ها را صادر کنند.

گریفیث هشدار داد که بدون پایان دادن به خشونت و حل مسالمت آمیز بحران میانمار، این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از کمک کنندگان خواست تا به درخواست سازمان ملل پاسخ دهند و گفت: کمتر از نیمی از ۳۸۵ میلیون دلار مورد نیاز برای کمک به این افراد جمع آوری شده است.

این مقام سازمان ملل افزود: بیش از ۳۷ هزار نفر شامل زنان و کودکان بار دیگر آواره شده اند و بیش از ۱۶۰ منزل مسکونی شامل کلیسا‌ها و دفاتر مربوط به یک سازمان بشردوستانه تخریب شده است.

گفتنی است میانمار در دیوان عدالت بین‌المللی به خاطر سرکوب مردم مسلمان روهینگیا محکوم شده است.

ماه اوت سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگا به دلیل افزایش خشونت‌ها به بنگلادش فرار کردند.

در این تاریخ، ارتش میانمار به بهانه دستگیری شبه نظامیان روهینگیا که چند نفر از افسران پلیس این کشور را به قتل رسانده بودند، به روستا‌های مسلمان نشین این قوم حمله کرده و خانه‌های آن‌ها را به آتش کشید.
دولت میانمار مسلمانان روهینگا را که از چندین نسل پیش‌تر ساکن این کشور بوده اند، جز شهروندان میانمار به حساب نمی‌آورد و آن‌ها را از بسیاری از حقوق شهروندی خود محروم کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا