آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

درخواست علمای شیعه در هرات از طالبان برای فعال کردن کمیته‌های امنیتی محافظ مساجد

شورای علمای شیعه در هرات از حکومت طالبان خواست با بازگرداندن اسلحه به جوانان کمیته های امنیتی و فعال کردن مجدد این کمیته‌های امنیتی حفاظت از مساجد و حسینیه‌ها، از بیم شیعیان در خصوص تداوم حملات داعش بکاهند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این شورا در بیانیه‌ای گفت: پس از آن که عناصر طالبان سلاح‌های کمیته‌های امنیتی تشکیل شده از مردم مناطق را مصادره کردند، ترس و نگرانی عمیقی نسبت به نبود حفاظت کافی از مساجد و حسینیه‌ها وجود دارد.

در این بیانیه آمده: پس از تسلط طالبان ، بسیاری از مساجد مورد حملات تروریستی گروهک تروریستی داعش قرار گرفتند که آخرین آن انفجار تروریستی مسجد فاطمه سلام الله علیها بود که منجر به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

شهروندان شیعه در افغانستان در سایه مشکلات امنیتی این کشور و بخصوص پس از حمله داعش به مساجد شیعیان در قندهار در جنوب این کشور طی هفته‌های گذشته نسبت به افزایش حملات داعش به خصوص علیه شیعیان ابراز نگرانی کرده‌اند.

طی یک ماه اخیر گروهک تروریستی داعش دو مسجد شیعیان یکی در ایالت قندوز در شمال و دیگری در استان قندهار را هدف گرفته که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا