آسیاآفریقاآمریکااخباراروپااسترلیاجهانجهان اسلامیمن

برنامه جهانی غذا: ۴۵ میلیون نفر در جهان با خطر قحطی روبرو هستند

شاخه کمک غذایی سازمان ملل از افزایش افراد در معرض خطر قحطی و گرسنگی در سراسر جهان به بیش از ۴۵ میلیون نفر خبر می دهد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، برنامه جهانی غذا (WFP)  به عنوان شاخه کمک غذایی سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که شمار افراد در معرض خطر قحطی و گرسنگی در سراسر جهان، در ماه نوامبر جاری به بیش از ۴۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

برنامه جهانی غذا در بیانیه خود ضمن اعلام این که افراد مذکور در ۴۳ کشور مختلف زندگی می کنند، تاکید کرد که شمار افراد در معرض خطر قحطی و گرسنگی در جهان چند ماه پیش ۴۲ میلیون نفر و در در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ۲۷ میلیون نفر بوده است.

«دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در این باره عنوان کرد: بیش از ۴۵ میلیون نفر در آستانه قحطی به سر می برند در حالی که جریان های مالی سنتی نیز در معرض فشار هستند؛ برای جلوگیری از خطر قحطی در سطح جهان، به هفت میلیارد دلار نیاز داریم و با افزایش هزینه کمک های بشردوستانه نیز، به پول های بیشتری نیاز خواهیم داشت تا به افراد در معرض خطر در سراسر جهان برسیم.

بیزلی ضمن هشدار نسبت به این که سطح ناامنی غذایی در سوریه به بالاترین سطح خود از زمان آغاز بحران و جنگ داخلی در سال ۲۰۱۱ میلادی رسیده، اعلام کرد که نزدیک به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این کشور نمی دانند وعده های غذایی آنها از کجا خواهد آمد.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در رابطه با یمن نیز تاکید کرد: بیش از نیمی از جمعیت یمن (۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) با خطر گرسنگی شدید روبرو هستند و برنامه جهانی غذا نیز برای حفظ سطح کمک هایی که طی شش ماه آینده ارائه می دهد، به ۸۰۲ میلیون دلار نیاز دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا