آسیااخبارجهانجهان اسلامیمن

کودکان بزرگ ترین قربانیان جنگ یمن

وضعیت انسانی در یمن به فراموشی سپرده شده و جنگ به شکل خاموشی در این کشور ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اما بزرگ ترین قربانی در این میان کودکان یمنی هستند، کودکان بی گناهی که به سادگی جان خود، را از دست می دهند.

عقیق یمنی مشتریان فراوانی دارد و رنگ سرخ آن بسیار زیبا است. اما آیا سرخی عقیق یمنی به سرخی خون کودکان آن سرزمین می رسد؟

گزارش صادره از سوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از جان باختن ۱۷۰ غیر نظامی از جمله ۷۰ کودک و مجروح شدن ۳۵۹ تن دیگر در یمن خبر می دهد.

سازمان اوچا، همچنین در بیانیه‌ای در توئیتر نوشت: بیش از دو میلیون کودک یمنی بر اثر ادامه جنگ در یمن، از مدرسه رفتن محروم شده و بیش از هشت میلیون کودک یمنی در شرایط بسیار بد تحصیل می‌کنند و نیاز به کمک دارند.

در همین راستا، “کریستا روتنشتاینر” رئیس گروه اعزامی سازمان بین‌المللی مهاجرت به یمن، نیز اظهار داشت: کودکان یمنی ساکن در اردوگاه‌های آوارگان، در شرایط ادامه جنگ در این کشور، قادر به مدرسه رفتن نیستند.

وی افزود: سازمان بین‌المللی مهاجرت تمام تلاش خود را برای حمایت از کودکان یمنی انجام می‌دهد اما خود را همچون یک نقطه در اقیانوس می‌داند، چرا که وضعیت کودکان یمنی نیازمند تلاش‌های بسیار بیشتر است.

مسئولان یونیسف در یمن نیز اعلام کردند که استراتژی این سازمان برای کمک‌های بشردوستانه به یمن در راستای تعهدات یونیسف در قبال کودکان است و این سازمان اهداف استراتژیک و برنامه‌های عملیاتی خود را مطابق با طرح‌های بشردوستانه برای سال جاری در یمن هماهنگ کرده است.

یونیسف افزود: به ‌زودی خدمات نجات‌بخش در زمینه بهداشت، تغذیه، تأمین آب، اصلاح محیط زیست، آموزش، حمایت از کودکان و حمایت اجتماعی برای 9.8 میلیون یمنی از جمله 6.9 میلیون کودک در این کشور ارائه خواهد شد؛ همچنین با آماده‌سازی مدارس و ساخت آموزش‌های موقت و توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، حدود ۱.۸ میلیون کودک یمنی خواهند توانست به صورت مداوم از امکان تحصیل برخوردار شوند.

یونیسف همچنین از ائتلاف سعودی خواست تا موانع دستیابی به کمک‌های بشردوستانه به یمن را برطرف سازند و امکان دسترسی آوارگان یمنی و سایر مردم آسیب‌دیده این کشور به خدمات اجتماعی اولیه را فراهم کنند.

شهروندان این کشور همچنان برای هفتمین سال بهای سنگین درگیری‌ها و جنگ در کشورشان را می‌ پردازند.

جنگی که همچنان بزرگ ترین قربانی آن زنان و کودکان هستند و خون آنها عقیق های یمنی را سرخ تر می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا