آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

تيرباران چهار فعال مدنی زن توسط سنی های تندروی طالبان

جسد تیرباران‌شده چهار زن جوان بعد از ظهر چهارشنبه ۲۷ اکتبر، در حومه شهر مزارشریف پیدا شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرگزاری ایندیپندنت به نقل از یک منبع آگاه در مزارشریف اعلام کرد: در پی ناپدید شدن چهار زن جوان، خانواده‌های آنان پس از ساعت‌ها جستجو، اجساد آنان را که تیرباران شده بودند در گودالی در حومه شهرک “خالد‌ بن‌ ولید” در جنوب مزارشریف پیدا کردند.

یکی از این قربانیان “فروزان صافی” زنی ۳۰ ساله، است. او در فعالیت‌های مدنی و دادخواهی برای زنان نقش فعال داشت و در یکی از دانشگاه‌های خصوصی در مزار شریف تدریس می‌کرد.

“محمد صابر باتور” نامزد خانم صافی که پس از سقوط مزارشریف به‌دست طالبان، به ایران گریخته، گفت: همسرم فروزان صافی و سه تن از دخترانی که از فعالان مدنی در شهر مزارشریف بودند، بطور مشکوک تیرباران شده‌اند. هیچ‌کس پاسخگوی این جنایت نیست و هیچ نهادی صدای ما را نمی‌شنود.

به گفته فعالان مدنی افغانستان، این یک شیوه تازه طالبان برای بازداشت و سپس سر به نیست كردن فعالان زن و مدنی می‌باشد و سپس مسولیت را به گردن داعش می‌اندازد!

از زمان روی کارآمدن طالبان تاکنون بانوان افغان بارها و بارها برای دفاع از حقوق مختلف خود دست به تجمع مسالمت آمیز زده اند که هر بار توسط سنی های تندرو، مورد حمله قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا