آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

نگاهی به انتقاد یک مرجع تقلید از گرانی ها و قهر کردن با کشورهای دنیا و پیامدهای اظهارات معظم له

آیت الله العظمی “صافی گلپایگانی” دام ظله، طی اظهاراتی ضمن انتقاد از وضعیت گرانی های موجود در ایران، قهر کردن این کشور با کشورهای مختلف جهان را نیز مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ معظم له معتقد است ایران با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته زیرا قهر بودن با کشورهای مختلف، به ضرر مردم است.

آیت الله العظمی شیخ “لطف الله صافی گلپایگانی” دام ظله، چند روز پیش در دیدار با رئیس مجلس ایران، وضعیت و گرانی های موجود در این کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

معظم له در این باره گفت: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم. مردم نجیب و شریف کشور ما مستحقّ این وضعیت نیستند. بنده معتقدم ایران با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته زیرا قهر بودن با کشورهای مختلف، به ضرر مردم است.

آیت الله العظمی “صافی گلپایگانی” دام ظله، افزود: توجه داشته باشید که همه کارها باید برای جلب رضایت خدای متعال و خشنودی مردم باشد. اگر نیت انسان در کارهایش خدایی باشد، خدای متعال هم، کمک و یاری خواهد کرد.

ایشان در قسمت دیگری از توصیه‌های خود با اشاره به گرانی سرسام آور و مشکلات زیادی که برای مردم پیش آمده گفت: گرانی برای مردم طاقت فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است.

معظم له در قسمت دیگری از بیانات خود تصریح کرد: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزّت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

این اظهارات حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با انتقاد برخی اطراف سیاسی اصولگرا و بعضی از رسانه های نزدیک به این جریان در ایران مواجه شد و بدون در نظر گرفتن جایگاه مرجعیت، ایشان را مورد انتقاد قرار دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا