آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

پروژه بازسازی صحن باب المراد در آستان مقدس کاظمین علیهما السلام

آستان مقدس کاظمین علیهما السلام از رسیدن پروژه بازسازی و سنگفرش کردن صحن باب المراد به مرحله پیشرفته خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پس از بازسازی ورودی صحن باب المراد و ایجاد حفاری زیربنایی و پایان کار نصب سایبان ها در آن، کارکنان مهندسی و فنی در آستان مقدس کاظمین علیه السلام کار بازسازی و سنگفرش کردن صحن باب المراد را ادامه می دهد.

در همین راستا ناظر کار این پروژه با اشاره به تلاش های انجام شده، گفت: کارها در مراحل پیشرفته در حال انجام است. پس از تکمیل پروژه های زیر ساختی که به خدمات برق رسانی و مکانیکی، سنگفرش کردن، نصب سایبان کمک می کند، روند کار سرعت بیشتری گرفته است.

وی افزود: کارکنان فنی کار سنگفرش کردن صحن باب المراد با سنگ مرمر را براساس طراحی های معماری و جدول زمان بندی و برنامه کاری مستمر آغاز کردند و این کار تاثیری برای تردد زائران امامین کاظمین علیهما السلام نخواهد گذاشت.

او درباره مواد پوششی گفت: مرغوب ترین انواع سنگ مرمر و گرانیت در اندازه های مختلف با ضخامت چهار سانتی متر برای کف انتخاب شده است. بررسی ها از نظر ماندگاری، ثبات رنگ، جذب، میزان تاثیر درجه حرارت بالا انجام شده است. همچنین قطعه های سنگ مرمر به طور دقیق و متناسب در نهایت زیبایی، شکوه و خلاقیت فوق العاده تثبت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا