آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

حمله سنی های تندروی طالبان به یک مراسم عروسی

سنی های تندروی طالبان یک مراسم جشن عروسی در ولایت ننگرهار در افغانستان را به بهانه پخش شدن موسیقی در آن، مورد حمله قرار دادند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اثر این حمله، دست کم سه نفر از شرکت کنندگان در مراسم جان خود را از دست داده و کشته شدند و بیش از 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند. در میان زخمی ها تعدادی کودک نیز وجود دارد.

“ذبیح ‌الله مجاهد” سخنگوی طالبان که تلاش می کردند نیروهای تندروی سنی را از این حمله تبرئه کند، ضمن تایید انجام این حمله، گفت: سه نفر «با استفاده از نام طالبان» اقدام به این کار کرده‌ اند.

در همین حال اعضای خانواده برگزار کننده جشن عروسی طی اظهاراتی اعلام کردند: مهاجمان سربازان محلی وابسته به حکومت طالبان بوده ‌اند.

از سوی دیگر مقام ‌های محلی ننگرهار نیز این حمله را تایید کرده و اعلام کردند که زخمی‌های حادثه به درمانگاه ولایتی ننگرهار منتقل شده اند.

به گفته شاهدان عینی، مهاجمان ابتدا سازها را شکسته و سپس، به مهمان‌ها شلیک کردند. حدود ۵۰ نفر در این مهمانی حضور داشتند و حمله حدود ساعت ۱۰ شب آغاز شد.

از سوی دیگر “امرالله صالح” معاون رئیس‌ جمهور سابق افغانستان، با انتشار توئیتی در صفحه خود آن‌ را محکوم کرد و نوشت: پاکستان ۲۵ سال طالبان را تعلیم داده تا فرهنگ افغانستان را نابود کنند و بجای آن افراط‌گرایی ساخت سازمان اطلاعات پاکستان را بنشانند تا خاک ما را کنترل کنند. این کار حالا در جریان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا