اخباراروپاجهانجهان اسلام

طرح مسلمانان بریتانیا برای تأمین امنیت مساجد

هر از چند گاهی خبری در رسانه های مختلف انگلیس مبنی بر حمله فرد یا افراد ناشناس به یکی از مساجد مسلمانان منتشر می‌شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این گونه حملات در چند ماه اخیر چندین برابر شده به طوری که مسلمانان را واداشته که به فکر چاره ای باشند تا بتوانند امنیت مساجد را تأمین کنند.

شورای مسلمانان بریتانیا در روزهای اخیر، پس از افزایش حملات نژادپرستانه به مساجد، طرحی شش‌بندی را برای تأمین امنیت مساجد این کشور ارائه کرده است.

این شورا زنگ خطر را برای امنیت مساجد به صدا درآورده و بر لزوم تأمین تجهیزات حفاظتی بیشتر برای عبادتگاه‌های مسلمانان تأکید کرده است.

این شورا طرح شش مرحله‌ای را برای افزایش امنیت مساجد و محافظت از آنها در برابر هرگونه حمله ناشی از اسلام‌هراسی مانند تعصب، نفرت و ترس از اسلام یا مسلمانان منتشر کرد.

آمار و ارقام وزارت کشور بریتانیا افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان را نشان می‌دهد که به ۱۲۴ هزار و ۹۱ مورد جنایت بین مارس ۲۰۲۰ و همان ماه در سال ۲۰۲۱ رسیده است که بالاترین رقم ثبت شده تاکنون است.

وزارت کشور انگلیس این افزایش آمار را با توسعه سیستم خود برای رصد این جنایات و تشویق مردم به گزارش کردن هر گونه حمله نژادپرستانه توجیه می‌کند.

در بعد مربوط به جنایات با انگیزه تنفر دینی، مسلمانان در خط مقدم حملات نژادپرستانه در انگلیس قرار دارند.

بر اساس آمارهای امنیتی بریتانیا، بیش از ۴۵ % از قربانیان جرایم ناشی از نفرت دینی مسلمانان و به ویژه زنان مسلمان به دلیل داشتن حجاب بوده‌اند.

طرح اعلام شده توسط شورای مسلمانان بریتانیا درباره ایمن‌سازی مساجد شامل شش مرحله است که مؤسسات اسلامی و مساجد را در برابر احتمال حملات با انگیزه تنفر دینی ایمن‌تر می‌کند.

در این طرح بر لزوم تعیین تیم امنیتی برای مسجد، آموزش افراد برای تأمین امنیت مراکز آموزشی وابسته به مساجد و تعیین سخنگوی مسجد برای صحبت با رسانه‌ها در صورت هرگونه حمله، تأکید شده است.

شورا بر وجود یک سیستم نظارتی برای همه درهای مساجد و مکان‌های عبادی مسلمانان تأکید و تصریح می‌کند که باید اطمینان حاصل شود که در صورت بروز هر حادثه‌ای، آن حادثه گزارش و ثبت شود و از شرکت‌های تخصصی هم مشاوره گرفته شود تا معلوم شود آیا ساختمان مسجد دارای فناوری‌های لازم برای امنیت هست یا خیر.

شورای مسلمانان بریتانیا می‌گوید که هیچ تهدیدی را دست‌کم‌ نمی‌گیرد، حتی اگر از طریق تلفن یا ایمیل باشد، بنابراین بر لزوم گزارش هرگونه پیام نژادپرستانه به پلیس، خواه از طریق تلفن، نامه یا نشریات مکتوب تأکید می‌کند.

این شورا همچنین از نمازگزاران خواسته است در ساعات اولیه صبح یا شب به تنهایی به مساجد نروند و از استفاده از مسیرهای تاریک و جاهایی که تردد عابران پیاده و خودروها کمتر است، خودداری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا