آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقموسسات جهانی شیعه

هشدار سازمان شیعه رایتس واچ در پی انفجارهای تروریستی در منطقه شیعه نشین مقدادیه

در پی وقوع چندین انفجار مهیب تروریستی در منطقه شیعه نشین مقدادیه در استان دیالی، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، شیعه رایتس واچ که مقر اصلی آن در ایالات متحده آمریکا است، با انتشار بیانیه ضمن محکومیت شدید چنین اقدامی، نسبت به وقوع این انفجارها به شدت هشدار داد و دولت عراق را مسئول حفظ جان شهروندان بی گناه در عراق دانست.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از این بیانیه آمده: این انفجارهای تروریستی که موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن ده ها شهروند بی گناه عراقی شده، امنیت و جان دیگر شهروندان در منطقه مقدادیه را نیز به خطر انداخته و مسئول مستقیم این مسأله، دولت عراق است زیرا در تأمین امنیت برای شهروندان کوتاهی کرده است.

این بیاینه افزود: متأسفانه در چند ماه اخیر نفوذ و حضور سنی های تندروی داعش و تروریست های برخی دیگر گروهک ها در این منطقه افزایش چشمگیری داشته و نتیجه آن به شهادت رسیدن صدها شهروند بی گناه شیعه است.

شیعه رایتس واچ همچنین گفته نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این منطقه بخصوص علیه شیعیان هشدار می دهد و خواستار شناسایی فوری و بازداشت عاملان است تا هر چه سریع تر به مجازات خود برسند.

گفتنی است بر اثر وقوع حمله تروریستی در منطقه مقدادیه، دست کم 11 غیر نظامی به شهادت رسیده و شش نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا