آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

هزینه یک سفر زیارتی ساده به شهر مقدس کربلا حدود 10 ملیون تومان شده است!

سفر به عتبات عالیات از اسفند ماه سال گذشته به بهانه شیوع ویروس و بیماری کرونا متوقف شد و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از سفر به کشور عراق محروم شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اما بعد از سفر اخیر “مصطفی کاظمی” نخست وزیر عراق به تهران و توافق با مسئولان ایرانی برای لغو روادید میان دو کشور، البته با شرایط خاص، و نیز پس از اعلام عادی تر شدن شرایط انتشار ویروس کرونا در ایران، در روزهای اخیر اخباری مختلفی مبنی بر برقراری سفر به عتبات شنیده شد.

در همین حال بررسی های خبرنگار شیعه ویوز نشان می دهد که از روز دوشنبه سفر زائران ایرانی به عراق از طریق فرودگاه شهر مقدس نجف، بدون ویزا آغاز شده است.

از سوی دیگر رئیس سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد که زائران ایرانی می توانند از طریق ثبت نام در کاروان های زیارتی عازم عراق شوند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده هزینه سفر عادی هر شخص از طریق کاروان، ۹.۵ میلیون تومان برآورد شده است!

وی در ادامه با اعلام اینکه هنوز این قیمت هم نهایی نشده گفت: تا زمانی که اولین گروه اعزام نشود، امکان اعلام قیمت نهایی نیست اما ما برای اعزام زائران که قرار بود در ایام عرفه برقرار شود، برای سفر یک هفته‌ای به عتبات یعنی سه شب در شهر مقدس کربلا، سه شب در شهر مقدس نجف و یک شب در شهر مقدس کاظمین، هزینه سفر به عتبات را حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کرده بودیم!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا