آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

قهرمان جهانی کشتی آزاد مدال طلای خود را به آستان قدس رضوی اهدا کرد

امیرحسین زارع، قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد کشور ایران، نخستین مدال طلای جهانی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در مراسمی که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و رییس فدراسیون کشتی برگزار شد، “امیر حسین زارع” قهرمان وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد، مدال طلای خود که مهرماه امسال در مسابقات جهانی کشتی آزاد کسب کرده بود را به آستان حضرت رضا علیه السلام اهدا کرد.

وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی گفته بود: “لایق موزه امام رضا علیه السلام فقط طلاست و من در بازگشت به ایران، مدال طلای جهانم را به مشهد خواهم برد تا ضمن زیارت امام رضا علیه السلام، این مدال را تقدیم موزه حرم ایشان کنم”.

در همین حال قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اهدای مدال به موزه آستان قدس توسط ورزشکاران را نشانه‌ای از ارادت آنها به حضرت رضا علیه السلام دانست و گفت: بزرگ‌ ترین افتخار ما و همه مردم ایران این است که زیر سایه امام هشتم علیه السلام زندگی می‌کنیم و وظیفه داریم به هر شکل و میزانی که در توانمان هست، شکرانه این نعمت را به جای آوریم.

وی افزود: بزرگ ‌ترین افتخار همه ما نوکری اهل بیت علیه السلام است و ورزشکاران و قهرمانان عزیز ما همچون امیرحسین زارع نیز با اهدای مدال‌های قهرمانی خود به موزه آستان قدس رضوی، بر این افتخار مهر تایید می‌زنند و دلبستگی خود را ثابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا