آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

مرگ هشت کودک شیعه در کابل بر اثر گرسنگی

هشت کودک شیعه افغانستانی بر اثر گرسنگی در شهر کابل پایتخت افغانستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در پی جان باختن این هشت کودک شیعه بر اثر گرسنگی در غرب کابل در پایتخت افغانستان، “محمد محقق” از شخصیت های سیاسی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان با انتشار بیانیه ای، سنی های تندروی طالبان را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

در بخشی از این بیانیه آمده: حاکمیت طالبان نه تنها در فکر تأمین کار و امنیت براى مردم نیستند که خودشان کار و امنیت را از مردم گرفته اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: وفات هشت کودک از فرط گرسنگى در غرب کابل در سایه سلطه کسانى که حاکمیت شان را اسلامى می دانند بسى جاى خجالت وننگ است، حادثهای که باید دنیا را تکان می داد ولى به دلیل اینکه وفات یافتگان شیعه و از جامعه هزاره و در منطقه هزاره نشین اند نه تنها دنیا را تکان نداد که حاکمان فعلى کابل را که وظیفه شان تامین معیشت و امنیت آن مردم است هم به تحرک و عکس العمل وادار نکرد.

محقق افزود: اینجانب ضمن اینکه تأثر عمیق و اندوه بى پایانم را بابت این فاجعه غم انگیز ابراز می دارم، به جهانیان خصوصاً کشورهاى اسلامى و مؤسسات کمک رسان بین المللى هشدار می دهم که مردم افغانستان را که بر اثر بى تدبیرى و ظلم و ستم حاکمان جدید ٩٠ % زیر خط فقر رفته اند، نه کار است و نه امنیت، بطور مستقیم کمک کنند و نگذارند که فقر و گرسنگى و قحطى مردم را دچار فاجعه انسانى کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا