اخباراروپاجهانجهان اسلام

افزایش نقض حقوق بانوان محجبه در فرانسه

در حالی که فرانسه بیشترین تعداد مسلمانان در قاره اروپا را دارد، اما طی سالیان اخیر مقام‌های این کشور، قوانین متعددی علیه زنان مسلمان در این کشور تصویب کرده و حضور وفعالیت آنها را با محدودیت مواجه کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در اکتبر سال 2020 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از پیش نویس طرح قانون جدیدی در این کشور خبر داد که حق زنان در داشتن حجاب اسلامی در اماکن عمومی را محدود می‌کرد. کمیسیون ملی پارلمان فرانسه و مجلس سنای این کشور نیز در ماه جولای گذشته این لایحه را تایید کرده و به زودی اجرا خواهد شد.

بر اساس قانون جدید، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند از داشتن حجاب منع می‌شوند. همچنین زنان با حجاب نمی‌توانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.

همچنین زنان با حجاب، از مشارکت در هرگونه رویداد ورزشی که فدراسیون‌های ورزشی آن را برگزار می‌کنند منع خواهند شد تا بدین ترتیب فدراسیون ورزشی فوتبال فرانسه، تنها فدراسیون بین‌المللی باشد که زنان با حجاب را از مشارکت در رویداد ورزشی منع کرده باشد.

پس از آنکه مجلس سنای فرانسه، قانون محدودیت حجاب در فرانسه را تصویب کرد، زنان با حجاب فرانسوی کارزاری را با نام «در حجابم دخالت نکنید» راه انداختند که زنان مسلمان برجسته‌ای از این کارزار حمایت کردند.

«ابتهاج محمد» نخستین بانوی با حجاب المپیکی آمریکا و «ایلهان» عضو مسلمان کنگره آمریکا از جمله حامیان این کارزار بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا