آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریهعتبات و اماکن مقدسهعلم و فناوریفرهنگ و هنر

احداث موزه جدید امام حسین علیه السلام در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها

موزه جدید امام حسین علیه السلام در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها در جوار حرم حسینی ساخته خواهد شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ علاء ضیاء الدین، ناظرموزه جدید امام حسین علیه السلام در این باره گفت: آستان مقدس حسینی قصد دارد در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها این موزه جدید را در چهار طبقه احداث کند.

ضیاء الدین افزود: این موزه شامل آثار، گنجینه های مهم قدیمی است که در حال حاضر داخل حرم مطهر حسینی وجود دارد و هنوز از آنها پرده برداری نشده است. طبقه اول این موزه به اشیای باارزش و نفیس اختصاص خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبقه های دیگر برای نمایش اشیای دیگر اختصاص داده می شود. طراحی ها و دکورهای موزه از تکنیک ها و روش های مهندسی مدرن است. این موزه شامل نمایشگاه هایی خواهد بود که با روش های مختلف و مدرن درباره امام حسین علیه السلام روایت می کند تا زیباترین و باشکوه ترین تصاویر از طریق بازیدکنندگان این موزه به سراسر دنیا منتقل شود.

ناظر این موزه گفت: طبقه های این موزه دارای طراحی مهندسی بسیار بی نظیری است. سالن های بزرگی برای نمایش اشیای نفیس در این طبقه ها وجود دارد.

همچنین به گفته چی، این آستان مقدس قصد دارد تا از افراد متخصص در این موزه استفاده کند تا از تجربه جهانی و بین المللی به منظور همکاری مشترک با آنها بهره مند شود . به این امید که این موزه به عنوان بزرگ ترین و منحصر به فرد ترین در نوع خود گردد.

ضیاء الدین گفت: مساحت این موزه شش هزار متر مربع خواهد بود و برای نمایش اشیای نفیسی که متعلق به صدها سال پیش است، کفایت می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا