آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

دستگیری عامل اصلی انفجارهای مرگبار ژوئن ۲۰۱۶ بغداد

“مصطفی کاظمی” نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور عصر روز گذشته (دوشنبه) با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در تویتر، خبر دستگیری عامل اصلی انفجارهای مرگبار ژوئن ۲۰۱۶ در بغداد را اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی در این پست فاش کرد تروریست بازداشت شده که “غزوان زوبعی”» ملقب به “ابوعبیده بغداد نام دارد، با تلاش نیروهای امنیتی عراق در یک عملیات برون مرزی، بازداشت شد. وی مسئول انفجارهای مرگبار منطقه «الکراده» شهر بغداد در اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی بوده و پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنایت دستگیر شد.

در بخشی از پیام توییتری کاظمی آمده: بازخواست و مجازات عاملان کشتار شهروندان عراقی، یک وظیفه ملی است که از آن عدول نمی کنیم. دستور دادیم که برای ساخت بنای یادبود قربانیان انفجار کراده به عنوان بخشی از وفاداری به همه فداکاری های مردم عراق، یک مسابقه برگزار شود. حقی که مطالبات پشت آن باشد، ضایع نمی شود.

گفتنی است، تروریست بازداشت شده مسئول و ناظر بر چندین انفجار دیگر بوده از جمله انفجار انتحاری به وسیله یک خودروی که دوم ماه می سال ۲۰۱۶، زائران مرقد مطهر امام موسی کاظم علیه السلام در سالروز شهادت آن حضرت را در تقاطع «الدوره» این شهر هدف قرار داد و موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن ده ها تن از شیعیان اهل بیت علیهم السلام شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا