آسیااخبارجهانجهان اسلام

سرکوب خشونت ‌بار مسلمانان معترض در بنگلادش

هزاران تن از مسلمانان بنگلادش در پایتخت این کشور تجمعی مسالمت آمیز برگزار کردند که با برخورد خشونت‌بار پلیس مواجه شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ نیروهای امنیتی بنگلادش، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان خشمگین استفاده کردند.

مسلمانان بنگلادشی علیه توهین به دین مبین اسلام در رسانه‌های اجتماعی، در داکا، پایتخت این کشور دست به اعتراض زدند.

انتشار تصاویری موهن در رسانه‌های اجتماعی از قرار گرفتن یک جلد قرآن کریم در یک معبد هندوها در شرق بنگلادش خشم مسلمانان این کشور را برانگیخت و به دنبال آن گفته می شود مردم اقدام به تخریب چند معبد هندو در سایر مناطق بنگلادش کرده‌اند.

تنش‌ها بین هندوها و مسلمانان در بنگلادش در حالی بالا گرفته که اقلیت هندوی این کشور آخرین روز از جشنواره “دورگا پوجا” را جشن گرفتند.

پلیس بنگلادش اعلام کرد، اعتراضات خیابانی پس از مراسم نماز جمعه در مسجد “بیت‌المکرم” در مرکز داکا آغاز شد.

“سجاد حسین” معاون کمیسیونر پلیس داکا نیز گفت: چند تن در جریان این اعتراض ها و پس از دخالت پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم مجروح شدند. ماموران پس از آن وارد شدند که مردم می‌خواستند موانع پلیس را جابجا کنند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی ضد هند، “شیخه حسینه” نخست وزیر بنگلادش را هم مورد انتقاد قرار داده و وی را متهم کردند که روابط نزدیک با دهلی‌نو دارد.

مقام‌های بنگلادشی دستور داده اند که تحقیقاتی گسترده درباره تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی صورت گیرد.

شیخه حسینه نیز نسبت به هرگونه اقدام برای از بین بردن هماهنگی اجتماعی و همزیستی بین هندوها و مسلمانان در بنگلادش هشدار داد.

در همین حال سازمان‌های هندو گفته‌اند که این اعتراضات در سایر نقاط بنگلادش ادامه یافته و ده‌ها هندو مجروح شده و معابدشان نیز آسیب دیده است.

از روز چهارشنبه هفته گذشته، دست کم ۱۰۰ تن در سراسر این کشور آسیایی و در ارتباط با این اقدامات علیه معابد هندوها بازداشت شده‌اند. این در حالی است که تنها حدود ۹ % از جمعیت ۱۶۰ میلیونی بنگلادش را هندوها تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا