آسیاآفریقااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

شیعیان در حزن و اندوه حضرت محسن علیه السلام

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام این روزها در حزن و اندوه حضرت محسن علیه السلام به سر می برند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به همین مناسبت شیعیان در مناطق و شهرهای مختلف جهان مراسمی در سوگ آن حضرت برگزار کرده تا جنایت تروریستی رخ داده علیه اهل بیت علیهم السلام، بخصوص حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت محسن علیه السلام، به فراموشی سپرده نشود.

این روزها دهه محسنیه در حال سپری شدن است. دهه ای در غم و اندوه یکی از مظلوم ترین نوادگان پیامبر خدا صلی الله علیه و آله که قبل از متولد شدن، توسط بدترین مردم، به شهادت رسید.

به همین مناسبت، زائران حرم حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام همزمان با ایام محسنیه، در ایوان شهر مقدس نجف روضه حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت محسن علیه السلام خوانده و به عزاداری پرداختند.

هر ساله در شهر مقدس نجف در ایام محسنیه، علاوه بر تشییع نمادین حضرت محسن علیه السلام، مراسم عزاداری بر پا می‌شود.

بر همین اساس شب گذشته جمعی از شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پس از برپایی مراسم تشییع نمادین در ایوان نجف، به روضه‌خوانی پرداخته و در غم امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به واسطه هتک حرمت به خانه ایشان و از دست دادن فرزندشان عزاداری کردند و روضه خواندند.

از سوی دیگر بیت مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله در شهر مقدس قم شاهد برگزاری مراسم عزای شهادت حضرت محسن بن علی علیهما السلام بود.

این مراسم روز سه شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ برابر با ۵ ربیع الأول ۱۴۴۳ در ابتدای برگزاری نشست های علمی روزانه در دفتر مرجعیت و با حضور معظم له برگزار شد و طی آن یکی از حاضران در جلسه به روضه خوانی و بیان مصائب حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و فرزند ایشان، حضرت محسن سلام الله علیه پرداخت.

در همین راستا جمعی از مقلدان مرجعیت شیعه و شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور آفریقایی ماداگاسکار نیز با برگزاری مراسم عزاداری، در سوگ حضرت زهرا و حضرت محسن علیهما السلام نشستند.

این مراسم زیر نظر مرکز اهل بیت علیهم السلام، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، در شهر ماجنگا در ماداگاسکار برگزار شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا