آمریکااخبارجهانجهان اسلام

تصویب ساخت مسجد در زمین دانشگاه سابق در شهر مدیسون آمریکا

هیئت برنامه ریزی شورای شهر «مدیسون» پایتخت ایالت ویسکانسین در ایالات متحده آمریکا به اتفاق آراء، برنامه های بازنگری شده طولانی مدت برای ساخت مسجد جدید در زمینی که قبلا متعلق به دانشگاه «درو» در خیابان مدیسون بوده است را تصویب کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رای گیری این هفته پس از ماه ها شنیدن در مورد این پروژه انجام شد که با مخالفت چندین نفر از ساکنان محله در نزدیکی زمین دانشگاه مواجه شد.

“روبرت سیمون” نماینده چند نفر از ساکنان مخالف طرح ساخت مسجد در این باره گفت: نگرانی های زیادی وجود دارد که ما در طول جلسات استماع در این مورد بیان کرده ایم که از آن جمله می توان به شلوغی پارکینگ و تأثیر آن بر جاده های محلی اشاره کرد.

برنامه نهایی مستلزم ساخت مسجدی به مساحت چهارده هزار 300 فوت مربع در غرب محوطه دانشگاه درو است. این مسجد به طول 41 فوت شامل دو طبقه ، گنبد و یک زیرزمین است.

یکی دیگر از ویژگی های این پروژه مناره ای به ارتفاع 75 فوت است که ساکنان مخالف ساخت این مسجد نیز به این مسئله اشاره کرده اند.

این مسجد ششمین مسجد در منطقه موریس است که دارای تنوع فزاینده ای است. دو مسجد دیگر در «بونتون» و دیگر مساجد در کوه زیتون، روکاوی و پارسیپانی واقع شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا