آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

شورای امنیت حمله به مسجد شیعیان در قندوز را محکوم کرد

بیش از سه روز از انفجار اخیر سنی های تندرو علیه مسجد شیعیان مظلوم افغانستان در شهر قندوز می گذرد اما همچنان واکنش ها به این اقدام تروریستی ادامه دارد.

در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سازمان دهندگان حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندوز در شمال افغانستان باید پاسخگو باشند.

انفجار اخیر سنی های تندرو علیه مسجد شیعیان مظلوم افغانستان در شهر قندوز که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت، صدها شهید و زخمی بر جای گذاشت.

حجم این اقدام تروریستی به قدری سنگین بود که به رغم گذشت سه روز از این جنایت، همچنان طرف های مختلفی در سراسر جهان، آن را محکوم کرده و خواستار برخورد شدید و قاطع با عاملان آن شده اند.

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اعضای شورای امنیت بر ضرورت محاکمه عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی مذموم و محاکمه آن‌ها تاکید دارند.

شورای امنیت همچنین در این بیانیه از همه کشور‌ها خواست که در راستای قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوط به حملات تروریستی همکاری فعال داشته باشند.

کشور‌های عضو این شورا بار دیگر تأکید کردند که تروریسم در همه اشکال و جلوه‌های آن یکی از جدی ‌ترین تهدید‌ها علیه صلح و امنیت بین المللی است و هرگونه اقدام تروریستی جنایتی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده غیر قابل توجیه است.

منابع بهداشتی در ولایت قندوز در جدید ترین آمار خود اعلام کردند که شمار قربانیان حمله انتحاری روز جمعه علیه مسجد سیدآباد که هنگام برگزاری نماز انجام شد، به بیش از ۱۵۰ شهید و حدود ۲۰۰ مجروح افزایش یافته است. در میان قربانیان این حمله کودکان نیز حضور دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا