آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

متن کامل بیانیه سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان درباره انفجار اخیر مسجد شیعیان افغانستان

در پی اقدام خونبار و جنایتکارانه‌ای که شیعیان بی‌دفاع افغانستان هدف آن قرار گرفتند و قتل عام شدند، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی) با صدور بیانیه‌ای آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از این بیانیه آمده :
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خدای سبحان می‌فرماید: «مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا؛ هرکس کسی را جز به قصاص قتل یا [به کیفر] فسادی در زمین بکشد، چنان است که گویی همه مردم را کشته باشد» (سوره مائده، آیه32).

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان اقدام تروریستی که مسلمانان شیعه مذهب را در ولایت قندوز واقع در شمال افغانستان هدف قرار داده و به خاک‌و‌خون کشیده است، به شدت محکوم می‌کند و تأکید دارد که این اقدام با هدف نسل‌کشی این کشور صورت گرفته است. این عملیات خونین تروریستی 115 تن شهید و 230 زخمی برجای گذاشته است.

بنابر گزارش‌های اولیه شماری از زنان و کودکان در این جنایت تروریستی و بزدلانه نیز جان باخته اند. مسجد و حسینیه قندوز که مؤمنان در آن مشغول عبادت بوده‌اند نیز بر اثر این اقدام تروریست‌ها ویران شده است.

از نظر این سازمان، در پی افتادن حاکمیت به دست طالبان، مسلمانان شیعه مذهب آن سامان فرجامی ستودنی ندارند، چراکه میلیون‌ها شیعه ساکن در آن جا با خطر و تهدیدهای سازمان‌های تروریستی افسار گسیخته روبه‌رو هستند؛ کسانی که با استفاده از نبود امنیت بایسته برای شهروندان بی‌دفاع دست به هرکاری می‌زنند.

لذا سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان از تمام سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بشردوست و بنیادهای حقوق بشری و قانونی می‌خواهد نقض حقوق‌های رخ داده برضد شیعیان را که در سطح جنایات جنگی صورت می‌گیرد، محکوم کنند. دیگر بایسته این است که جامعه جهانی برای جلوگیری از این قبیل جنایات فعالانه اقدام کنند و طبق قوانین جهانی مبارزه با تروریسم، با عوامل پشت‌پرده و هدایت کننده این قبیل اقدامات تروریستی و حامیانش سخت مبارزه کنند.

از حضرت احدیت برای قربانیان این جنایت رحمت واسعه و برای بازماندگانشان صبر و آرامش و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم. اجر و پاداش قربانیانی را که به سبب کینه‌های مذهبی و اندیشه کور افراطی درخون خود غوطه‌ور می‌شوند، نزد خدای متعال محفوظ می‌دانیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا