آمریکااخباراروپاجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

هشدار گزارشگر ویژه سازمان ملل نسبت به همه گیر شدن اسلام هراسی در جهان

بررسی های انجام شده نشان می دهد که پدیده اسلام هراسی به شکل خطرناکی در جهان در حال رشد است.
در همین راستا گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه آزادی مذهب و عقاید، نیز طی اظهاراتی این مطلب را تایید کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “احمد شهید” گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه آزادی مذهب و عقاید، نگرانی‌هایی را درباره رشد اسلام هراسی مطرح کرده و معتقد است که از حملات تروریستی 11 سپتامبر سوء ظن به مسلمانان افزایش پیدا کرده و همه گیر شده است.

وی این نگرانی ها را در گزارش مقابله با اسلام هراسی و نفرت علیه مسلمانان که به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد داده شده، ابراز داشت.

“احمد شهید” تاکید کرد که نقطه نظرهایی مبنی بر نشان دادن مسلمانان به عنوان تهدید وجود دارد و این دیدگاه ها اقدامات تبعیض آمیز، خشونت و دشمنی علیه مسلمانان را بیشتر می کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: من شدیدا دولت ها را تشویق می کنم تا همه اقدامات لازم را برای مبارزه با انواع تبعیض مستقیم و غیرمستقیم علیه مسلمانان انجام دهند و هرگونه حمایت از نفرت مذهبی را که باعث ایجاد خشونت می شود، منع کنند.

گزارشی درباره نفرت و تبعیض علیه مسلمانان که توسط کمیته حقوق بشر اسلامی انگلستان در نوامبر 2020 به گزارشگر ویژه سازمان ملل ارسال شد، پیشنهاداتی درباره اقدامات مورد نیاز برای مقابله با اسلام هراسی ارائه کرد.

کمیته حقوق بشر اسلامی انگلیس همچنین پیشنهاد کرده که یک برنامه درسی اسلامی در کنار برنامه درسی اصلی برای شهروندان به منظور احقاق حقوق مسلمانان در جنبه های مذهبی و فرهنگی تدریس شود.

موج جدید اسلام هراسی با حملات 11 سپتامبر آغاز شد و پس از ظهور سنی های تندروی داعش در سوریه و عراق به اوج خود رسید زیرا آنها اقدامات تروریستی خود را منطبق با اسلام اعلام می کردند.

این اقدامات، حملات عناصر این گروه در برخی کشورهای غربی و در پایان گفتمان اسلام هراسانه شخصیت های حکومتی کشورهای غربی آتش‌ آن را شعله ور تر کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا