آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله درباره انفجار تروریستی مسجد شیعیان قندوز

در پی انفجار اخیر مسجد شیعیان در شهر قندوز در افغانستان، دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” مد ظله، در شهر کابل پایتخت افغانستان، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از بیانیه دفتر معظم له آمده: باری دیگر جنایتکاران از خدا بی خبر و به دور از خرد و عقل و منطق و عوامل مزدور استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان فاجعه آفریدند. جنایتی بس هولناک و دردناک در مسجد سیدآباد قندوز افغانستان که جمع کثیری از پیروان خاندان پیامبر خدا صلی الله علیه وآله را در حین اقامه نماز و اشتغال به عبادت به خاک و خون کشیده و مسجد و محراب را به خون شهدای مظلوم آغشته و ملت ستمدیده افغانستان و مسلمانان جهان را داغدار کردند.

این بیانیه افزود: دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله در شهر کابل ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک از مجامع بین المللی و متصدیان امور امنیتی و نیز مسئولین کشور مجدانه تقاضا دارد که نسبت به این جنایات ننگین و نسل کُشی بی تفاوت نبوده، و عوامل اصلی این جنایت ضد انسانی را هر چه زودتر مجازات نموده و تدابیر لازم جهت جلوگیری از تکرار چنین حوادث دلخراش را اتخاذ نمایند.

در پایان این بیانیه آمده: این مصیبت جانگداز را خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و ملت مجاهد و مظلوم افغانستان مخصوصاً بازماندگان و خانواده های داغدار شهدا، تسلیت عرض نموده و مراتب همدردی مرجع عالیقدر را با ملت شریف و خانواده های شهدا و بازماندگان ابلاغ می نماید. رحمت و رضوان الهی بر روح شهدای گرانقدر و عافیت و سلامت کامل و عاجل تمامی آسیب دیدگان و مجروحین را از درگاه احدیّت مسألت می نماییم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا