آمریکااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

تعیین ماه اکتبر به عنوان ماه «تاریخ اسلام» در کانادا

بر اساس مصوبه پارلمان کانادا که در سال ۲۰۰۷ تصویب شد و دلیل آن افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان بود، اکنون دولت این کشور تصمیم گرفته ماه اکتبر را به عنوان ماه “تاریخ اسلام” تعیین کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بیانیه ای که توسط اداره میراث کانادا منتشر شد، این ماه برای مردم تعیین شده تا با تاریخ جامعه اسلامی در کانادا آشنا شوند و دستاوردهای متعدد مسلمانان کانادایی در هنر، ورزش علوم و ادبیات را مشاهده کنند.

این ماه همچنین به کانادایی ها اجازه می دهد تا با چالش ها و موانع مداوم پیش روی بیش از یک میلیون مسلمان کانادایی را که بر اساس آمار سال 2011 حدود 3.2 % از جمعیت را تشکیل می دهند، آشنا شوند.

در بیانیه اداره میراث کانادا آمده: امسال برای جوامع مسلمان در سراسر کانادا سخت بود زیرا ما شاهد نتایج وحشتناک نژادپرستی و نفرت بودیم. ما باید با همدیگر با همه انواع تبعیض، اسلام هراسی و خشونت های ناشی از نفرت علیه جوامع مسلمان در سراسر کشور مبارزه کنیم و ماه اکتبر که به عنوان ماه تاریخ اسلام شناسایی شده، فرصتی مناسب برای ادامه کار برای ایجاد کانادایی دلسوز، فراگیر و ایمن برای همه است.

در سال 2017 کانادا لایحه ای را در محکومیت اسلام هراسی و سایر اشکال نژادپرستی سیستمی، تصویب کرد و اظهار داشت که دولت باید جو عمومی نفرت و ترس علیه مسلمانان  را به رسمیت بشناسد و برای از بین بردن آن کاری انجام دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا