اخبارعتبات و اماکن مقدسه

وزارت خزانه‌ داری آمریکا: اهدای نذر به حرم مطهر رضوی مشمول تحریم نیست

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای توضیح داد که سفر زیارتی اشخاص آمریکایی به حرم مقدس امام رضا علیه السلام، خرید‌های آن‌ها برای مصارف شخصی حین سفر یا اقلام اهدایی انسان دوستانه آن‌ها به حرم مطهر رضوی، شامل تحریم‌های این کشور نشده و از موارد استثا در مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران می‌باشند.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: آمریکا درباره هرگونه سفر آمریکایی‌ها به ایران هشدار می‌دهد.
این اطلاعیه ادامه داد: وزارت امور خارجه به خاطر خطراتی مانند آدم ربایی، دستگیری‌های خودسرانه و بازداشت شهروندان آمریکایی، یک توصیه‌نامه سطح چهار درباره ایران منتشر کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده: تبادلاتی که به طور معمول بخشی از سفر به ایران یا از ایران توسط اشخاص آمریکایی است، در دسته موارد استثنا از مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند و بنابراین، به طور کلی ممنوع نیستند. تبادلات مستثنی از این مقررات شامل زیارت اشخاص آمریکایی از حرم مقدس امام رضا علیه السلام و خریداری کالا و خدمات برای مصارف شخصی‌شان در هنگان سفر می‌باشد. علاوه بر این، اهدای اقلامی مثل غذا، لباس و دارو توسط اشخاص آمریکایی به حرم مقدس امام رضا علیه السلام که به منظور تسکین آلام انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل استثنا از این مقررات شده و از این رو، به طور کلی، تحت این مقررات ممنوع نمی‌باشند.

این بیانیه می‌افزاید: اگرچه اشخاص آمریکایی از انجام دادن برخی تبادلات با اشخاصی که در برنامه تحریم‌ها در لیست سیاه قرار گرفته‌اند یا با نهاد‌هایی خارج از گستره مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند، از جمله با آستان مقدس رضوی و زیرمجموعه آن، تولیت آستان مقدس رضوی که نظارت بر امور حرم مقدس رضوی را بر عهده دارد، منع می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا