آفریقااخبارجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

انتقاد از بی‌توجهی پاپ به کشتار شیعیان از سوی حکومت نیجریه‌

حکومت نیجریه امسال نیز مانند سال های گذشته، در مناسب های دینی و مذهبی شیعیان، آنان را مورد حمله قرار داده و تعدادی را به شهادت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در واکنش به این اقدام، کاربران فضای مجازی از بی اعتنایی پاپ، رهبر مسیحیان کاتولیک در جهان نسبت به کشتار شیعیان توسط حکومت نیجریه در پیاده روی روز اربعین حسینی انتقاد کردند.

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک در پیامی از “محمد بوهاری” رئیس‌جمهور نیجریه خواسته تا به دنبال راه حلی پایدار برای کشتارهای بی وقفه و ناامنی در نیجریه باشد اما در پیام خود، اشاره ‌ای به کشتار شیعیان در پیاده روی روز اربعین امسال نکرد که این امر با انتقاد کاربران فضای مجازی نیجریه‌ای روبرو شد.

پاپ در جلسه عمومی هفتگی خود در شهر واتیکان، به کشتار بیش از ۴۰ نفر توسط شبه نظامیان در کادونا در هفته گذشته اشاره و همبستگی معنوی خود را با خانواده های آنها ابراز کرد و گفت: با کمال اندوه خبر حملات مسلحانه ‌ای را که یکشنبه گذشته علیه روستای “مادامای ابون” در شمال نیجریه رخ داد، دریافت کردم. من برای کسانی که کشته و زخمی شده‌اند و برای کل جمعیت نیجریه دعا می‌کنم.

این اظهار نظر پاپ واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و یکی از کاربران نوشت: اینکه به یک تروریست بگویید که از کشتن مردم خودداری کند، مانند این است که از آتش بخواهید که داغ نباشد.

این کاربر در ادامه نوشت: افراد مختلفی را می‌بینم که عکس‌های قربانیان حمله تروریستی هفته گذشته را ارسال می‌کنند اما به نظر می‌رسد همه فراموش کرده‌اند که همین سه‌شنبه، سربازان چندین مسلمان شیعه را به شهادت رساندند.

فعالان نیجریه می گویند: سوال این است که چرا کسی نگران مرگ شیعیان نیست؟! چرا به نحوه کشته شدن این مسلمانان توسط عوامل امنیتی بی‌توجهی می‌شود؟!

روز سه شنبه در پی حمله پلیس به پیاده روی مسالمت آمیز عزاداران حسینی در ابوجا، پایتخت نیجریه، دستکم ۸ تن شهید و تعداد زیادی مجروح شدند. پلیس در حالی که عزاداران در پایان مراسم پیاده روی اربعین حسینی متفرق می‌شدند، به سمت آنها تیراندازی کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا