اخباراروپاجهانجهان اسلام

شش مسجد دیگر در فرانسه تعطیل شدند

دولت فرانسه در اقدامی جدید، چند مسجد دیگر را تعطیل کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این تعطیل کردن ها که پیش از این نیز صورت گرفته و در چند ماه اخیر افزایش یافته، در پی تصویب قوانینی موسوم به مبارزه با جدایی طلبی و افراطگرایی در فرانسه رخ داده است.

“جرارد دارمانین” وزیر کشور فرانسه از تعطیلی شش مسجد و چند انجمن اسلامی در این کشور خبر داد.

وی مدعی شد که این مساجد و مراکز اسلامی، مظنون به تبلیغات افراطی اسلام گرایانه هستند.

او در این باره به روزنامه لوفیگارو گفت: یک سوم از 89 عبادتگاه مشکوک به رادیکالیسم که توسط سرویس های اطلاعاتی از نوامبر 2020 شناسایی شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. از مراکز مورد بررسی قرار گرفته، در حال حاضر تعطیلی شش مورد انجام شده است.

هفته گذشته نیز دارمانین در توئیتر خود اعلام کرد که علیه یک انتشارات اسلامی به اتهام فروش کتاب هایی که تاریخ اسلام تبلیغ می کند، اقدام کرده است.

وی مدعی شد که انتشارات نوا دارای یک خط تحریریه است که در تضاد مستقیم با ارزشهای غربی است و به آنچه او جهاد خواند، مشروعیت می بخشد.

اقدامات اخیر فرانسه بخشی از قانونی است که باعث شده دولت، خیریه ها و بسیاری از مراکز اسلامی را به بهانه مبارزه با افراط گرایی تعطیل کند.

در طول تاریخ فرانسه تاکنون، چنین دخالتی توسط دولت سکولار این کشور در جوامع مذهبی یا مساجد سابقه نداشته است. دولت غیرمذهبی فرانسه به شکل سنتی از دخالت در امور مذهبی خودداری می کند.

به نظر می رسد فرانسه که به بهانه آزادی بیان به سنی های تندرو فرصت رشد و تبلیغ داده و سپس به بهانه سرکوب تروریسم به عراق و سوریه لشکر کشید؛ و هم اکنون در حال ایجاد فشارهای حداکثری بر روی هر گروهی از مسلمانان به اشکال مختلف است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا