آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

آیت الله سید محمد رجایی درگذشت

آیت الله سید محمد رجائی، از علمای سرشناس اصفهان در پی وخامت حال پس از انجام جراحی شکستگی پا، در ایام اربعین سیدالشهداء علیه السلام دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ایشان فرزند آیت الله حاج سید “محمدباقر رجایی موسوی” از شاگردان سرشناس میرزای نائینی و از علمای طراز اول اصفهان و وکیل تام الاختیار آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی علیه رحمه بود.

آیت الله سید محمد رجایی درگذشت

سید محمد در 11 سالگی به شهر مقدس نجف سفر کرد و با استعدادی مثالی زدنی در دوران جوانی به حلقه خواص آیت الله العظمی سید عبدالهادی شیرازی (ره) راه پیدا کرد.

او از معدود شخصیت هایی بود که حدود ۳۰ سال با استاد خود حشر و نشر داشت و از ایشان اجازه اجتهاد دریافت کرد. وی چند سال نیز از شاگردان برجسته آیت الله العظمی خویی بود البته مدتی هم در حلقه درسی آیت الله العظمی شیح حسین حلی شرکت نمود و یکسال هم از درس آیت الله العظمی بروجردی در قم بهره برد.

آیت الله سید محمد رجایی پس از سال ها اقامت در شهر مقدس نجف به اجبار حکومت بعث عراق، به ایران بازگشت و در شهر مقدس قم حدود نیم قرن به دور از عناوین مختلف و شهرت و در نهایت ساده زیستی به شیوه علمای گذشته و استادانی که محضرشان را درک نموده بود به تدریس فقه آل محمد علیهم السلام پرداخت.

از آیت الله رجایی چندین اثر علمیِ چاپ شده یا دست نویس به یادگار باقی مانده است.

ایشان حتی اصرار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را برای قرار گرفتن در زمره مراجع تقلید نپذیرفت.

او هر سال، دهه اول محرم، شخصا منزل خود را سیاه کوبی می کرد و عزای حضرت سیدالشهداء علیه السلام‌ را برپا می نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا