آسیااخبارجهانجهان اسلام

شکایت مسلمانان از نفرت پراکنی بودایی ها در سریلانکا

دولت سریلانکا یکی از بیشترین حکومت هایی در جهان بوده که طی چند دهه اخیر علیه مسلمانان کشورش، ظلم و ستم اعمال کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر همین اساس مسلمانان سریلانکا با انتشار شکایت نامه ای، خواستار جلوگیری از نفرت پراکنی بودایی های مورد حمایت دولت علیه مسلمانان در این کشور شدند.

شکایت مسلمانان از نفرت پراکنی بودایی ها در سریلانکا

نمایندگان مسلمان از یک راهب بودایی سرشناس به دلیل اظهاراتش در ایجاد نفرت از جامعه اقلیت مسلمان در سریلانکا شکایت کردند.

“مجیب رحمان” از نمایندگان مخالف دولت گفت: ما درباره اظهارات «ون گالاگودا ترو» راهب تندروی بودایی در برنامه های اخیر تلویزیونی و رسانه های اجتماعی به بخش تحقیقات جنایی شکایت کردیم.

این راهب بودایی حملات یکشنبه عید پاک در سال 2019 را به گردن مسلمانان انداخت و نسبت به حمله تروریستی مشابه در آینده هشدار داد.

یکی از کلیساهای سریلانکا پیشتر خواستار تحقیق درباره افشاگری های راهب درباره احتمال حمله مشابه بمب گذاری های عید پاک شده بود.

در همین حال “سیریل گامین” مدیر سابق مرکز ملی کاتولیک ارتباطات اجتماعی، 16 سپتامبر خواستار تحقیق فوری برای اطمینان از امنیت مردم سریلانکا بر اساس ادعاهای این راهب بودایی شد.

از سوی دیگر مسلمانان در نامه شکایت خود، خواستار جلوگیری از نفرت پراکنی بودایی ها علیه پیروان اسلام در سریلانکا شده اند.

این اولین باری نیست که یک راهب بودایی دست به ایجاد نفرت علیه مسلمانان می زند. پیش از این نیز مسلمانان بارها و بارها مورد آزار و اذیت بودایی ها قرار گرفته اند.

پیشتر یک راهب ارشد بودایی در سریلانکا، اقلیت مسلمان را متهم به تخریب دیگر جوامع این کشور کرده و خواستار اقدامات شدید از جمله تحریم کسب و کار مسلمانان شده بود.

او مدعی شد مسلمانان بطور سیستماتیک برای کاهش جمعیت بودایی ها در سریلانکا فعالیت می کنند!

این راهب بودایی خطاب به حامیان خود گفت: از مغازه های مسلمانان چیزی نخرید. آنهایی که از مغازه های مسلمانان خرید می کنند بچه دار نخواهند شد و در 10 تا 15 سال آینده عواقب کار خود را خواهند دید!

وی همچنین در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: پزشکان مسلمان قصد کشتن صدها هزار کودک بودایی را دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا