آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

کارشکنی های پاکستان برای کم کردن تعداد زائران اربعین حسینی

دولت پاکستان با سنگ اندازی و کارشکنی های مختلف، تلاش می کند در کاهش تعداد زائران اربعین حسینی گام بردارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین حال یکی از علمای شیعه پاکستان موضوع زائرین اربعین حسینی و مشکلات آنها را با دولت مطرح کرد تا شاید بتواند در مسیر تسهیل سفر زائران، گامی موثر برداشته باشد.

کارشکنی های پاکستان برای کم کردن تعداد زائران اربعین حسینی

حجت الاسلام “محمد حسین اکبر” رئیس اداره منهاج الحسین علیه السلام در شهر لاهور پاکستان، با ارسال نامه ای به “اسد عَمر” رئیس NCOC به مشکلات زائران اربعین حسینی پرداخت.

وی در این نامه نوشت: شکی وجود ندارد که بیماری کرونا همه جهان را تحت تأثیر قرار داده و اقدامات دولت پاکستان برای پیشگیری از این بیماری قابل قدردانی است.

حسین اکبر در ادامه با اشاره به شرایط جدید زائران کربلا مخصوصا در ایام اربعین حسینی، گفت: سیاست جدیدی که برای زائران عازم به کربلا در پیش گرفته شده، غیرقابل قبول است زیرا زائران که از این موضوع اطلاعی ندارند، پس از دریافت روادید، بلیط رفت و برگشت هواپیما، حمل و نقل و کارهای هتل، وقتی برای سفر به فرودگاه وارد می شوند، توسط کارکنان هواپیمایی از شرایط جدید زائران که توسط NCOC تعیین شده آگاه می شوند و به آنها اجازه سوار شدن به هواپیما داده نمی شود.

وی در ادامه به کاهش تعداد زائران اشاره کرد و گفت: عراق اجازه حضور پنج هزار زائر را داده، اما تعداد زائران عازم شهر مقدس کربلا نیز به ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر محدود شده که این رفتار دوگانه دولت با تعداد زائران را نشان می دهد.

این روحانی شیعه افزود: هزینه ویزا، بلیط و رزرو هتل و غیر قابل استرداد بودن آنها مساوی با ورشکستگی کاروان داران بوده و این بهانه ای برای اختلاف افکنی میان رئیس کاروان و زائران است. باید به زائران اجازه داده شود بلافاصله برای اربعین حسینی به سمت شهر مقدس کربلا عازم شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا