آمریکااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

طرح انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه مارکت آمریکا برای ارتباط میان ادیانی دانشجویی

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه مارکت در «میلواکی» آمریکا برنامه ای را برای ایجاد پل ارتباطی و متصل کردن دانشجویان میان ادیانی با یکدیگر طراحی کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اگرچه مارکت یک دانشگاه کاتولیک است، اما بسیاری دیگر از گروه های مذهبی خارج از مسیحیت نیز در این دانشگاه تحصیل می کنند و دانشجویان مسلمان حدود یک درصد از جمعیت دانشجویی آن را تشکیل می دهند.

طرح انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه مارکت آمریکا برای ارتباط میان ادیانی دانشجویی

انجمن دانشجویان مسلمان سازمانی در دانشگاه است که تلاش می کند دانشجویان مسلمان را گرد هم آورد و آنها را با دانشجویانی با همان دین و مذهب مرتبط کند.

با این حال فعالیت های این سازمان فقط به مسلمانان محدود نمی شود و دانشجویان از هر قومیت ، نژاد ، پیشینه و مذهبی می توانند به این گروه بپیوندند.

“دانا شرقاوی” دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشکده هنرها و علوم و رئیس انجمن دانشجویان مسلمان با اعلام برنامه مصتل کردن دانشجویان بین ادیانی با یکدیگر ابراز امیدواری کرد که این برنامه بتواند موجب پیوند عمیق تر میان ادیانی در جامعه شود.

وی افزود: ما افراد را با هر پیشینه، قومیت و هر نژادی که هستند پذیرا هستیم و یکی از مواردی که در سال جدید تحصیلی روی آن کار می کنیم همین فراگیر بودن است.

طرح انجمن دانشجویان مسلمان همچنین برای سال تحصیلی جدید درخواست ایجاد یک نمازخانه جدید را داده است که فضای بیشتری برای ادای مناسک عبادی دانشجویان مسلمان وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا