آسیااخبارجهانجهان اسلامکویت

اعتراض شیعیان به تصمیم دولت کویت درباره زیارت اربعین

بسیاری از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور کویت نیز مانند دیگر شیعیان جهان این روزها برای رساندن خود به شهر مقدس کربلا و شرکت در مراسم مشایه اربعین حسینی علیه السلام تلاش می کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این میان تصمیم جدید دولت کویت که به منزله سنگ اندازی در مسیر شعائر حسینی به شمار می رود، خشم و اعتراض شدید شیعیان کویت را برانگیخته است.

اعتراض شیعیان به تصمیم دولت کویت درباره زیارت اربعین

دولت کویت روز گذشته اعلام کرد هر شهروند کویتی که برای شرکت در مراسم اربعین به کشور عراق سفر کند، بعد از بازگشت به کویت، باید به مدت دو هفته قرنطینه شود. یک هفته آن نزد دولت و یک هفته هم در منزل.

بر اساس این تصمیم، زائران حسینی کویتی علاوه بر قرنطیه، قبل از بازگشت به عراق باید تست PCR بدهند و در صورت منفی بودن جواب، اجازه بازگشت به کویت را دارند. مدت زمان این تست نباید بیش از 72 ساعت قبل از ورود به کویت باشد.

این تصمیم دولت کویت، خشم و اعتراض شدید پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این کشور را برانگیخته و خواهان لغو فوری آن شدند.

در همین حال موجی از اعتراض ها فضای مجازی کویت را فرا گرفته و کاربران شیعه در شبکه های اجتماعی با انتشار پست هایی، به شیوه های مختلف اعتراض و خشم خود را از این تصمیم سخت گیرانه اعلام کردند.

از جمله پست هایی که به طور گسترده در فضای مجازی کویت منتشر شد، بیانیه ای بود که در آن آمده: این تصمیم دولت، اقدامی تبعیض آمیز است. چرا شهروندان کویتی بدون هیچ مشکلی اجازه سفر به کشورهایی همچون هند، آمریکا و مصر که کرونا در آنها به طور گسترده منتشر شده را دارند، اما کسی که برای زیارت اربعین به عراق می رود، باید با چنین موانعی مواجه شود؟!

بسیاری از مقلدین مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله نیز با انتشار مطلب و پست هایی در شبکه های اجتماعی، اعتراض خود نسبت به این تصمیم دولت کویت را اعلام کردند. آنها با استناد به بیانات معظم له درباره تسهیل زیارت أربعین، دولت کویت را به برداشتن موانع از سر راه شهروندانی که تمایل به رفتن به زیارت دارند، را خواستار شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا