آسیااخبارجهانجهان اسلامیمن

نماینده سازمان ملل خواستار پیشبرد راه حل سیاسی فراگیر در یمن شد

“هانس گراندبرگ” نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن بر پیشبرد راه حل سیاسی فراگیر و جامع در یمن تاکید کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “استفان دوجاریک” سخنگوی سازمان ملل متحد، با اعلام پایان سفر “هانس گراندبرگ” نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دیدار وی با “عبد ربه منصور هادی ” رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن خبر داد.

نماینده سازمان ملل خواستار پیشبرد راه حل سیاسی فراگیر در یمن شد

سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: نماینده سازمان ملل در امور یمن در دیدار با “منصور هادی” بر قصد خود برای شنیدن اظهارات طرفین و مشارکت در بحث های جدی و مداوم برای پیشبرد راه حل سیاسی فراگیر و جامع مطابق با خواسته های یمنی ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در دیدارهای خود تاکید کرده که تعهد جدی همه طرف ها برای مشارکت و تعامل، اولین گام ضروری برای پیشرفت تلاش های صلح سازمان ملل متحد است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور دیگر و با کمک و چراغ سبز برخی قدرت های بزرگ غربی، جنگ تمام عیاری را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

بهانه این جنگ بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا