آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

یونیسف: ۱۰ میلیون کودک در افغانستان نیازمند کمک بشردوستانه هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، یک بار دیگر نسبت به وضعیت کودکان افغانستان هشدار داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این صندوق که طی چند ماه اخیر چندین بار هشدار خود را تکرار کرده این بار اعلام کرد که ۱۰ میلیون کودک در افغانستان نیازمند کمک بشردوستانه هستند.

یونیسف: ۱۰ میلیون کودک در افغانستان نیازمند کمک بشردوستانه هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، حدود ۱۰ میلیون کودک در افغانستان به کمک‌ نیاز دارند و از کمبود مواد غذایی، دارو و آب آشامیدنی رنج می‌برند.

“سام مورت” مدیر ارتباطات یونیسف در افغانستان خاطرنشان کرد: این کودکان افغانستانی به کمک‌های فوری بشر دوستانه نیاز داشته و کسانی که مسئول این اوضاع هستند بهای آن را خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: کودکان به دلیل خشکسالی امکان دسترسی به آب قابل شرب ندارند و حتی از واکسیناسیون‌های ضروری بازمانده‌اند.

“سام مورت” همچنین تصریح کرد: تعداد زیادی از کودکان به دلیل سوء تغذیه در وضعیتی هستند که باید به بیمارستان منتقل شوند.

مدیر ارتباطات یونیسف در افغانستان همچنین تصریح کرد: در صورتی که وضعیت به همین شکل ادامه یابد، یک میلیون کودک زیر پنج سال از کمبود شدید غذا رنج خواهند برد.

افغانستان علاوه بر این چند دهه را در جنگ ها مختلف گذرانده است.

از حمله شوروی تا سرکوب طالبان و حضور نیروهای آمریکا تا 20 سال جنگ و کشتار نظامیان و غیر نظامیان توسط گروه های تروریستی مختلف به ویژه سنی‌های تندروی طالبان.

سناریویی که اخیرا افغانستان را مجددا تسلیم تروریست های نقاب زده طالبان کرده، نقابی که با قطع کردن اینترنت، سرکوب زنان، عدم مشارکت دادن اقوام مختلف در کابینه دولت و اعدام های خونین در حال از بین رفتن است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا