آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

معاون استاندار کربلا: تجربه نشان داده ابتلا به کرونا در عاشورا و اربعین کمتر شده است

“جاسم فتلاوی” معاون استاندار کربلا با حضور در برنامه “مسیر رسیدن به امام حسین علیه السلام” که از مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام پخش می شود، مطالبی درباره ابتلا به بیماری کرونا مطرح کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “فتلاوی” در این باره گفت: تجربه سال های گذشته نشان داده ابتلا به کرونا در عاشورا و اربعین کمتر شده است.

معاون استاندار کربلا: تجربه نشان داده ابتلا به کرونا در عاشورا و اربعین کمتر شده است

وی در ادامه افزود: ما کسی را به ترک اصول بهداشتی دعوت نمی کنیم. اسلام موافق جنبه علمی موضوع هم هست و لذا همه باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس کرونا منتشر نشود اما واقعیت این است که تجربه سال های گذشته نشان داده ابتلا به کرونا در عاشورا و اربعین که ملیون ها زائر در آن شرکت می کنند، نه تنها زیاد نشده، بلکه کمتر هم شده است.

معاون استاندار کربلا گفت: بعد از جشن های ابتدای سال میلادی که در عراق برگزار شد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا و مراجعه آنها به مراکز پزشکی و درمانی بودیم. با اینکه تعداد افراد شرکت کننده در جشن ها، به مراتب کمتر از زائران حرم مطهر امام حسین علیه السلام بودند.

“جاسم فتلاوی” در پایان گفت: شش سال پیش، یک گروه پزشکی بعد از زیارت اربعین ضریح امام حسین علیه السلام را با دقت بررسی کرده و حتی نمونه برداری کردند و بعد از انتقال به آزمایشگاه مشخص شد هیچ گونه ویروسی روی شبکه های ضریح وجود ندارد. این موضوع با سند و مدرک علمی و مهر مراکز پزشکی وجود دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا