آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

هشدار رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به کمک رسانی بشردوستانه مشروط به افغانستان

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ که به تازگی از سفر به افغانستان بازگشته از جامعه بین المللی خواست شرایطی را خارج از فعالیت های بشردوستانه برای کمک به افغانستان در راه اندازی دوباره اقتصاد خود ایجاد کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به همزمانی ۴۰ سال مخاصمه با خشکسالی و همه گیری کووید ۱۹ از جامعه بین المللی خواسته تا مردم افغانستان را در مرکز بحث و گفتگوهای خود قرار دهند.

هشدار رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به کمک رسانی بشردوستانه مشروط به افغانستان

پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، که به تازگی از سفر چهار روزه خود به افغانستان (۱۴ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۰) که طی آن از کابل به لشکرگاه و قندهار سفر کرده بود، بازگشته است، گفت: این جنگ ۴۰ ساله نیازهای عظیمی را بویژه برای جمعیت غیرنظامی ایجاد کرده است. اکنون زمان سرمایه گذاری بیشتر و حمایت بیشتر از مردم افغانستان در نیازهای فوری و بلندمدت آنها است.

بازدید از تنها یک مرکز درمانی تحت حمایت کمیته بین المللی صلیب سرخ، بیمارستان منطقه ای میرویس در قندهار، نمایانگر این نیازها است. هزاران نفر در درپیری ها در طول تابستان مجروح شدند.

بیش از ۴۱ هزار نفر که بر اثر جنگ محروح شدند در ماه های ژوئن تا اوت در مراکز تحت حمایت کمیته بین المللی صلیب سرخ تحت درمان قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ % افزایش یافته است.

در عین حال، بیمارستان هایی مانند میرویس همچنان شاهد مراجعه مداوم کودکان و بزرگسالانی هستند که بر اثر مین مجروح شده اند. کودکانی که باید بیرون از خانه در حال بازی با دوستان خود باشند، یا در مدرسه در حال یاد گیری درس، به دلیل صدماتی که ممکن است مادام العمر بر آنها تأثیر گذارد تحت درمان هستند.

همینطور بزرگسالان – نان آوران خانواده – که اکنون نمی توانند خانواده خود را تأمین کنند. این ها داستان هایی است که ما در سراسر افغانستان میبینیم.

پیتر مائورر گفت: خانواده ها مستقیماً در معرض جنگ افروزی قرار گرفته و از هم جدا شده اند. من هیچ کارمند محلی را ندیدم که در میان اقوامش کسی که کشته، یا معلول، یا مجروح نشده باشد.

سازمان ملل متحد تخمین میزند که ۱۸ میلیون افغانستانی، یعنی تقریبا نیمی از جمعیت این کشور، به حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

به نقل از وزارت اقتصاد افغانستان، نود درصد از افغانستانی ها با درآمد کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند و حدود ۱۱ میلیون نفر با ناامنی غذایی شدید روبرو هستند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنان به ارائه کمک های غیرمغرضانه به همه کسانی که اکنون و در آینده به آن نیاز دارند متعهد می ماند، گرچه کمکه ای بشر دوستانه یک راه حل طولانی مدت پایدار برای هیچ کشوری نیست.

آقای مائور گفت: جامعه بین الملل مطمئناً می تواند از کنشگرانی مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حمایت کند، اما جامعه بین الملل همچنین می تواند شرایطی را خارج از فعالیت های بشردوستانه برای کمک به افغانستان در راه اندازی دوباره اقتصاد خود ایجاد نماید.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از سال ۱۹۸۷ در افغانستان حضور داشته و از آن زمان به کار خود ادامه داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا