آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

از برگزاری علنی مراسم دینی یهودیان بحرین تا اعمال فشار علیه شیعیان

یهودیان بحرین پس از چندین دهه برای نخستین بار مراسم دینی خود را به طور علنی برگزار کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این اتفاق در حالی رخ داده که شیعیان بحرین به رغم اینکه اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، همچنان از سوی حکومت بحرین در برگزاری مراسم دینی و مذهبی به بهانه های مختلف در مناسبت های دینی با مشکل مواجه می شوند.

از برگزاری علنی مراسم دینی یهودیان بحرین تا اعمال فشار علیه شیعیان

پس از دهه‌ ها برگزاری مراسم دینی در خفا، یهودیان بحرین در کنیسه منامه مراسم مذهبی خود را به طور علنی برگزار کردند.

خبرگزاری فرانس ۲۴ با انتشار گزارشی در این باره گفت: این مراسم در راستای عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل به رهبری “ابراهیم نونو” از رهبران یهودی این کنیسه برگزار شد.

خاخام “الی عبادی” رئیس انجمن جوامع یهودی حوزه خلیج درباره این مراسم گفت: ازسرگیری عبادات به صورت آشکارا، تاریخ ما را در این منطقه زنده می‌کند.

وی مدعی شد: نمازهای عمومی یهودیان بیش از دو هزار سال در این منطقه انجام می‌شد اما متأسفانه در سال ۱۹۴۷ متوقف شد. از سرگیری عبادات مانند بازگشت به خانه است.

نانسی خدوری، نماینده یهودی پارلمان بحرین امیدوار است گشایش معابد یهودی بازدیدکنندگان خارجی را به خود جذب کند.

این مراسم یهودیان بحرین در حالی آزادانه و بطور علنی برگزار شده که حکومت آل خلیفه همواره پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به بهانه های مختلف زیر فشار قرار می دهند و به آنها اجازه برگزاری مراسم آزادانه را نمی دهند.

طبق اسناد و مدارک موجود، حکومت آل خلیفه در ده سال اخیر ده ها مسجد و حسینیه وابسته به شیعیان بحرین را تخریب و با خاک یکسان کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا