آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

اعلام آمادگی روزنامه نگاران ترکیه برای پوشش مراسم اربعین

یک هیئت رسانه ای از ترکیه برای پوشش رسانه ای اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا آمده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به گفته مرکز بین المللی رسان های آستان مقدس حسینی، “حیدر منکوشی” مدیر این مرکز اعلام کرد: این مرکز امسال زودتر برای ایجاد فضایی مناسب و تسهیل در کار روزنامه نگاران عرب و خارجی در گرفتن روادید ویژه برای ورود به عراق آماده شده است.

اعلام آمادگی روزنامه نگاران ترکیه برای پوشش مراسم اربعین

او گفت: ما تعداد زیادی درخواست از کشورهای جهان برای حضور در شهر مقدس کربلا به منظور پوشش مراسم اربعین حسینی که مصادف با پایان ماه جاری میلادی است، دریافت کرده ایم.

وی افزود: نخستین هیئت رسانه ای که به کربلا رسیده، از ترکیه است و این مرکز از این هیئت استقبال نموده.
با وجود مشکلات و تدابیر اتخاذ شده توسط دولت بدلیل بحران کرونا، ما هنوز بکار خود ادامه می دهیم. ما برای تسهیل در برخی مجوزهای تعدادی از رسانه ها با طرف های مسئول همکاری می کنیم تا روادید برای ورود اصحاب رسانه صادر شود.

“جواد گوک” هماهنگ کننده رسانه ای و روزنامه نگار ترکیه در این باره گفت: آستان مقدس حسینی علیه السلام نقش مهمی در تسهیل کارما در آمدن به کربلا و گرفتن روادید ایفا کرده است.

همچنین امکانات پخش مستقیم در انتقال شعائر حسینی به شبکه های ترکی تسهیل شده است.

هماهنگ کننده رسانه ای و روزنامه نگار ترکیه گفت: بسیاری از مردم در ترکیه مشتاق دیدن این مراسم سالانه هستند. همچنین بسیاری از مردم در کشورهای اروپایی تمایل دارند تا از مسئله امام حسین علیه السلام اطلاع پیدا کنند.

به گفته “جواد گوک” مراسم اربعین حسینی یک فرصت برای معرفی امام حسین علیه السلام و مظلومیت ایشان به جهانیان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا