آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

افزایش تعداد ویزای عراق برای مشارکت در اربعین

آمار دقیقی در مورد تعداد ویزاهای صادر شده برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی علیه السلام در دست نیست اما شنیده شده که دولت عراق، تعداد ویزاها را افزایش داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ گفته می شود آمار‌هایی که تاکنون اعلام شده، جنبه خبری داشته و در حقیقت تعداد زائران بسیار بیش از این خواهند بود.

مصطفی کاظمی، نخست‌ وزیر عراق در نشست فوق‌العاده هیأت دولت این کشور از تکمیل همه الزامات برای برگزای انتخابات ماه اکتبر خبر داد و افزود: انتخابات تنها راهکار برای مشکلات عراق است.

وی گفت: این نشست فوق‌العاده را به خاطر نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۰ اکتبر و نیز مراسم اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و زیارت میلیونی آن حضرت برگزار کردیم.

نخست ‌وزیر عراق افزود: ما ۸۰ هزار ویزا به منظور مشارکت در مراسم اربعین حسینی اختصاص دادیم و به دبیرخانه هیأت دولت دستور دادیم تا این موضوع را سریعاً به سفارتخانه‌ها ابلاغ کند، تا اقدامات لازم اتخاذ و ورود زائران از همه کشورهای خارجی با رعایت همه تدابیر بهداشتی تسهیل شود.

نخست وزیر عراق که اجازه ورود بیشترین تعداد زائران خارجی را به ایران داده، صبح روز یکشنبه به این کشور سفر کرد.

گفته شده که این سفر با هدف ایجاد روابط نزدیک و نیز تامین انرژی مورد نیاز عراق انجام شده اما امید آن وجود دارد که مقام های دو کشور درباره تسهیل هر چه بیشتر سفر میان دو کشور برای انجام زیارت، با یکدیگر مذاکره کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا