آسیااخباربحرینپاکستانجهانجهان اسلامسوریهعراقکویت

فراهم شدن امکان تشرف زائران چهار کشور به سوریه در ایام اربعین

زائران چهار کشور می توانند در ایام اربعین حسینی علیه السلام به سوریه سفر کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شهروندان عراق، پاکستان، کویت و بحرین در ایام زیارت اربعین حسینی علیه السلام علاوه بر عراق می توانند به سوریه نیز سفر کنند.

فراهم شدن امکان تشرف زائران چهار کشور به سوریه در ایام اربعین

البته موافقت با تشرف زائران کویت و بحرین به سوریه در هفته‌های اخیر تصویب بود. اما زمان برقراری سفرها مشخص نبود که به نظر می‌ رسد از اربعین امسال سفرهای زائران این کشورها به سوریه برقرار خواهد شد.

بر اساس اعلام مسئولان سوریه، زائران برای حضور در این کشور باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل آزمایش کرونا داده باشند و جوابیه منفی آن را همراه داشته باشند.

با شیوع ویروس کرونا مدت کوتاهی حرم حضرت زینب سلام الله بسته بود تا اینکه دوباره درهای حرم مطهر به روی زائران سوری بازگشایی شد. البته در آن زمان سوریه هیچ زائر خارجی نپذیرفت؛ تا اینکه در اربعین سال گذشته گروهی از زائران و موکب‌های عراقی به ویژه از شهر های مقدس کربلا و نجف در حرم عمه سادات حضور یافته و به عزاداری پرداختند.

شیعیان و ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام در ایران نیز در دل امید داشتند تا بتوانند در مناسبت‌های مختلف به حرم عقیله بنی‌هاشم زینب کبری سلام الله علیها مشرف شوند، اما تا این لحظه هیچ تفاهمی درباره برقراری سفر ایرانیان به سوریه صورت نگرفته و مردم ایران همچنان در حسرت زیارت عمه سادات هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا