آمریکااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

درخواست شورای ملی مسلمانان کانادا برای اقدام ملی علیه اسلام هراسی

رئیس انجمن مسلمانان «مونکتون» کانادا اعلام کرد که رویدادهای اسلام هراسانه در پنج سال گذشته در این شهر رو به افزایش بوده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ عبدالخان تاکید کرد که در سال های اخیر روایت های بیشتری از اعضای جامعه اسلامی درباره اینکه به خاطر دین و اعتقادشان مورد حمله و انتقاد قرار گرفته اند، شنیده است.

درخواست شورای ملی مسلمانان کانادا برای اقدام ملی علیه اسلام هراسی

وی افزود: افزایش اقدامات اسلام هراسانه پس از انتخاب “دونالد ترامپ” به عنوان رئیس جمهور آمریکا بسیار مشهود شد. ریاست ترامپ در آمریکا واقعا همه چیز را تغییر داد و اکنون مردم در دیدگاه های افراطی خود بیش از گذشته آزاد هستند.

او این اظهارات را در واکنش به حمله اخیر به یکی از اعضای جامعه اسلامی در مونکتون بیان کرد.

«محمد بن یوسف»، هنگام رانندگی در مونکتون مورد حمله فیزیکی قرار گرفت.

بن یوسف گفت که فکر می کند این حمله می تواند ناشی از این واقعیت باشد که دخترش با حجاب بر روی صندلی مسافر نشسته بود و خاطرنشان کرد که مهاجم به او گفته است که به کشورش بازگردد.

«فاطمه عبدالله» سخنگوی شورای ملی مسلمانان کانادا، این حمله را بسیار نگران کننده دانسته و تامید کرده که این حادثه ضرورت انجام کار برای مقابله با اسلام هراسی در کانادا را نشان می دهد.

وی افزود: این یک مسئله ملی بوده و نیازمند تلاش ملی است؛ به همین دلیل است که ما خواستار یک برنامه اقدام ملی در برابر اسلام هراسی هستیم و امیدواریم این حمله و حملات مشابه موجب شود تا سیاستمداران موضوع مقابله با اسلام هراسی را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا