آسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

روزنامه اندونزیایی: رسانه های وهابی علیه شیعیان ادعاهای دروغینی را تبلیغ می کنند

اقدام های وهابیون علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در زمینه های مختلف در جهان ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا یک روزنامه اندونزیایی فاش کرد که رسانه های وهابی علیه شیعیان، ادعاهای دروغینی را تبلیغ و مطرح می کنند.

روزنامه اندونزیایی: رسانه های وهابی علیه شیعیان ادعاهای دروغینی را تبلیغ می کنند

روزنامه اندونزیایی “گسوری” با انتشار مقاله ای، ادعاهای دروغینی که رسانه های وهابی علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام درباره برخورد و عبادت تبلیغ می کنند را رد کرد.

این روزنامه در مقاله خود نوشت: پس از سلسله بررسی و گفتگوها در این باره، بی اعتبار بودن ادعاهای وهابیت درباره تفاوت قرآن کریم در اعتقاد پیروان اهل بیت علیهم السلام با مذاهب دیگر مشخص شد.

“ایلوانور پرستیوی” در مقاله خود تاکید کرد: سنت های عبادی در اندونزی پس از ورود اسلام به این کشور کاملا یکسان است. مهم ترین مسئله در این زمینه یادآوری واقعه دردناک عاشورا در دهم محرم هر سال است.

وی افزود: پیروان همه مذاهب به خصوص منطقه سوماترای غربی در مراسم ماه محرم که به زبان محلی تابوت نامیده می شود، شرکت می کنند. در این مراسم به طور نمادین پیکر امام حسین علیه السلام تشیع می شود و به قبرستان محلی که به «ضریح کربلا» معروف است برده می شود.

در پایان این مقاله به نقل از «سوتان تقدیر» نویسنده، ادیب و مورخ مشهور اندونزیایی آمده: شاید اولین مذهب اسلامی که وارد اندونزی شد، مذهب شیعه بود، حتی مدتها پیش از رسیدن مدارس دینی دیگر به این کشور.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا