آسیاآفریقااخباراروپاایرانجهانجهان اسلامعراقعربستان سعودیعلم و فناوریفرهنگ و هنرمصر

حرم حسینی همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند

مرکز مطالعات و پژوهش کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از تکمیل آمادگی ها برای برگزاری همایش علمی بین المللی زیارت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “عبدالامیر قریشی” مدیر این مرکز گفت: فعالیت های این همایش از ۱۰ ماه سپتامبر در صحن حرم امام حسین علیه السلام با مشارکت گسترده بین المللی آغاز خواهد شد.

حرم حسینی همایش بین‌المللی زیارت اربعین را برگزار می‌کند

وی ادامه داد: اهداف کلی این همایش تمرکز بر نقش فعال خانواده و جوانان در زیارت اربعین و تمامی ابعاد و تغییرات آن و الهام گیری از حرکت امام حسین علیه السلام در تقویت مفاهیم صلح و مواجه با جنگ نرم و همچنین ارتباط مفاهیم قرآنی، دینی و اعتقادی با میراث حسینی و زیارت اربعین در افزایش فرهنگ و آگاهی خانواده و جوانان است.

قریشی مهم ترین محور های این همایش را قرآن، اعتقادات و ادیان آسمانی، ادب و زبان و ترجمه، فرهنگ و هنر، توسعه بشری، رسانه و آرامش و صلح اجتماعی دانست.

مدیر مرکز مطالعات کربلا با بیان اینکه کشورهای ایران، مصر، تونس، عربستان، فرانسه، سوئیس و آلمان در این همایش مشارکت خواهند داشت، اشاره کرد: این همایش با پشتیبانی وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی، دانشگاه شهر مقدس کربلا، مجمع علمی عراق، دانشگاه وارث الانبیاء، مرکز پژوهش محمدی همدانی از یمن، موسسه قرطبه از سوئیس، جمعیت خاورمیانه از روسیه، موسسه خاور نزدیک از فرانسه و موسسه ادراک برگزار خواهد شد.

این همایش در سال های گذشته شاهد مشارکت صد ها پژوهشگر و ده ها پژوهش درباره چگونگی توسعه خدمات در زیارت میلیونی اربعین و موانع بر سر راه توسعه بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا