آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

آمادگی شهرک امام حسین علیه السلام برای استقبال از زائران اربعین

با نزدیک شدن به موعد مراسم اربعین حسینی، شهرک جدید امام حسین علیه السلام در مسیر کربلا ـ بابل وابسته به آستان مقدس حسینی، آمادگی لازم را برای پذیرایی از زائران میلیونی امام حسین علیه السلام به‌دست آورده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، سید “صادق ثامر یاسری” مدیر شهرک جدید امام حسین درباره آمادگی این شهر جهت پذیرایی از زائران حسینی اظهار کرد: پس از نشست‌هایی که بین مسئولان شعب آستان حسینی برای برنامه‌ریزی جهت استقبال از زیارت میلیونی اربعین امام حسین علیه السلام برگزار شد، هماهنگی‌‌های لازم با شعبه ارشاد دینی آستان حسینی برای افتتاح مجموعه‌ای از مراکز برای پاسخگویی به سؤالات عقیدتی، دینی و فقهی در داخل و خارج شهر جدید امام حسین انجام شد.

آمادگی شهرک امام حسین علیه السلام برای استقبال از زائران اربعین

وی ادامه داد: امنیت این شهر نیز بر عهده بخش حفاظت شهر با همکاری داوطلبان خدمت به زائران است و از دوربین‌های مداربسته برای نظارت الکترونیکی نیز استفاده می‌شود.

او درباره بخش خدماتی این شهر نیز گفت: از جمله وظایف بخش خدماتی شهر آماده‌سازی سالن‌ها برای استقبال از زائران است. این شهر دارای ۲۶ سالن و هرکدام به مساحت ۳۰۰ متر مربع است که زائران حسینی را در خود جای می‌دهد.

یاسری درباره تهیه غذای زائران نیز گفت: تهیه وعده‌های غذایی برای زائران بر عهده مهمانپذیر شهر است که مقادیر زیادی وعده غذایی را به صورت رایگان میان زائران تقسیم می‌کند.

وی در خصوص بخش پزشکی و بهداشتی شهر نیز اظهار کرد: آماده‌سازی مرکز بهداشت ویژه برای درمان زائران به طور ۲۴ ساعته همراه با اختصاص آمبولانس‌هایی برای انتقال بیماران بدحال به بیمارستان، از جمله اقدامات بخش پزشکی شهرک امام حسین است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا