آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقمرجعیت شیعه

درخواست آیت‌ الله العظمی‌ مدرسی برای رفع موانع زیارت اربعین

آیت ‌الله‌ العظمی سید محمدتقی مدرسی، در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین، خواستار رفع موانع این زیارت شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی طی سخنانی به شرح درس‌ها و عبرت‌های زیارت اربعین پرداخت و خواهان تسهیل دسترسی زائران به حرم امام حسین علیه السلام شد.

درخواست آیت‌ الله العظمی‌ مدرسی برای رفع موانع زیارت اربعین

او با بیان اینکه موانع زیارت اربعین باید رفع شود، گفت: اربعین از سویی یکی از بزرگ‌ ترین مناسبات ملت عراق و از سویی دیگر مناسبتی دینی و جهانی است. هیچ کلمه ‌ای برای توصیف عظمت و اهمیت اربعین حسینی وجود ندارد، اما ملت عراق و ملت‌های دیگر به‌خوبی می‌دانند که این مناسبت با تمامی مناسبت‌های تاریخی دیگر تفاوت دارد؛ به‌طوری که میلیون‌ها نفر با پای پیاده و تحمل سختی به کربلا، شهر عشق و شهادت و ایمان سرازیر می‌شوند و خود را به حرم امام حسین علیه السلام می‌ رسانند.

وی خطاب به مسئولان عراقی گفت: مردم مهمان‌نواز عراق هر ساله به انتظار فرا رسیدن اربعین می ‌مانند و برای خدمت به زائران خود را آماده می‌کنند. مسئولان نیز باید بر همین منوال موانع موجود بر سر راه زائران را رفع کنند. رسم مهمان‌نوازی ایجاب می‌کند که راه مهمان هموار شود. سیاست‌های مرتبط با زیارت اربعین باید با ارزش‌ها و اصول ملت بخشنده عراق منطبق باشند.

آیت الله العظمی مدرسی همچنین به مسئولان دیگر کشورها جهت تسهیل زیارت اربعین زوار آن کشور، توصیه کرد و گفت: کشورهای دیگر نیز باید به احساسات مردم مؤمن خویش توجه کنند و در راستای تسهیل زیارت اربعین بکوشند. کسانی که در امر زیارت امام حسین علیه السلام مانع ایجاد کنند، تأثیر منفی این کار در زندگی آن‌ها منعکس خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا