اخباراروپاجهانجهان اسلام

اسلام‌ ستیز فرانسوی کاندیدای ریاست جمهوری می ‌شود

اریک زیمور، روزنامه ‌نگار جنجالی فرانسوی، از تصمیم خود برای نامزدی ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ او که یکی از چهره‌های برجسته نژادپرستی و اسلام‌هراسی محسوب می‌شود و سخنرانی‌های بحث‌برانگیز او منبع الهامی برای تروریسم انگاشته می‌شود.

اسلام‌ ستیز فرانسوی کاندیدای ریاست جمهوری می ‌شود

با توجه به اینکه قصد وی برای نامزد شدن در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری فرانسه آشکار است و وی بارها آن را اعلام کرده و تنها ثبت ‌نام رسمی وی در انتخابات باقی مانده است، رسانه‌های فرانسوی به شکلی گسترده به این موضوع پرداخته ‌اند.

او پیش‌تر تصریح کرده بود که از نگاه او رژیم نازی بهتر از اسلام است و همچنین از جنایات دوران اشغال فرانسه در الجزایر نیز دفاع می‌کند.

این روزنامه‌نگار افراطی قصد خود از پیوستن به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را پیشگیری از تبدیل فرانسه به یک دولت اسلامی خوانده است.

زیمور با مطرح کردن این ادعای اغراق‌آمیز که اگر جلو مسلمانان در فرانسه گرفته نشود، در سال ۲۰۵۰ نیمی از فرانسه مسلمان خواهند بود، خود را تنها فردی می‌داند که می‌تواند از این امر جلوگیری کند. او خود را تنها رقیبی معرفی می‌کند که می‌تواند در برابر رهبر راست افراطی فرانسه، مارین لوپن بایستد، چرا که از نظر زیمور همه می‌دانند که لوپن هرگز رئیس‌جمهور فرانسه نخواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا