آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

صدور حکم اعدام برای 25 هزار تروریست در عراق

وزارت دادگستری عراق با اعلام حضور بیش از 50 هزار تروریست در زندان های این کشور اعلام کرد که حکم اعدام نیمی از این تروریست‌ها صادر شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «احمد لعیبی» سخنگوی وزارت دادگستری عراق گفت: حکم ‌های اعدام به دلیل عدم قطعی شدن یا عدم امضای نهایی توسط رئیس ‌جمهور، اجرایی نشده است. هر حکمی که به درجه قطعیت برسد و رئیس جمهور آن را امضا کند، اجرایی می‌ شود اما نزدیک به ۹۰ % حکم‌ها شامل چنین وضعیتی نیست.

صدور حکم اعدام برای 25 هزار تروریست در عراق

از زمان اعلام پیروزی عراق بر داعش در سال ۲۰۱۷، دادگاه‌های عراق صدها حکم اعدام علیه عناصر این گروه تروریستی را صادر کردند اما اجرای این احکام تنها در حق شمار اندکی از این تروریست‌ها اجرا شد. زیرا اجرای این حکم نیازمند امضای نهایی رئیس ‌جمهور است.

تاکنون حکم اعدام هیچ ‌یک از عناصر خارجی داعش در عراق اجرا نشده و هنوز یازده فرانسوی و بلژیکی در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.

گفته می‌ شود که با وجود پا فشاری شمار زیادی از نمایندگان پارلمان عراق بر امضای نهایی حکم اعدام از سوی «برهم صالح» رئیس‌جمهور، وی در امضای حکم اعدام تعلل می‌کنند.

«بدر الزیادی» رئیس فراکسیون سائرون پیشتر گفته بود که برخی فشارهای خارجی مانع اجرای احکام اعدام تروریست‌های خارجی است. اکثر تروریست‌های وابسته به داعش که در کشتار مردم عراق دست داشتند، همگی از اتباع چند کشور حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا