آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

انتقاد از سکوت نهادهای حقوقی در برابر حملات عليه شيعيان پاكستان

کشور پاکستان نزدیک به 220 میلیون جمعیت دارد که حدود 25 درصد آن یعنی یک چهارم جمعیتش را شیعیان تشکیل می دهند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هر ساله در شهرها و مناطق مختلف پاکستان مراسم با شکوهی در أیام محرم الحرام برگزار می کنند اما متأسفانه هر سال شاهد انجام عملیات تروریستی توسط سنی های تندرو هستیم که به شهادت رسیدن و زخمی شدن تعداد از آنها می انجامد.

انتقاد از سکوت نهادهای حقوقی در برابر حملات عليه شيعيان پاكستان

بنیاد بین‌المللی عاشورا با صدور بیانیه ‌ای در محکومیت حمله سنی‌های تندرو به عزاداران حسینی در ایالت پنجاب پاکستان از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری جهان خواست در برابر این حملات سکوت اختیار نکنند و اقدامات پیشگیرانه و قانونی انجام دهند.

در بخشی از این بیانیه آمده: حمله جنایتکارانه تروریست‌های تکفیری وهابی به دسته های عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در ایالت پنجاب پاکستان در روز عاشورا‌ و روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام و اصحاب گرامی ایشان توسط یزیدان زمان، بار دیگر پاکستان و جهان اسلام و بشریت را اندوه‌بار و غمناک نمود، این فاجعه خونین و دلخراش نشان از تفکر تکفیری و فرقه‌گرایی و درعین حال سنگ‌دلی کینه‌توزانه این عناصر وهابی خون‌آشام و مزدور است.

مردم پاکستان از همه طوایف، اقوام و پیروان مذاهب مختلف هر ساله با برگزاری آیین‌های باشکوه سوگواری ضمن زنده‌کردن یاد و خاطره قیام سرور شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام نشان دادند که همواره ماه محرم پیام‌آور صلح و اتحاد و ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی بوده است. آنان برای خاندان اهل بیت پیامبر خدا صلی الله علیه وآله احترام و منزلت خاصی قائلند، از سوی دیگر دشمنان و عوامل مزدور آنها از تکفیری‌های خون آشام در پاکستان همواره به دنبال تخریب فضای صلح میان مسلمانان پاکستان بوده و هستند هرچند چنین اقداماتی تأثیری درپی نداشته و نخواهد داشت.

ضمن ابراز تسلیت به خاندان شهدا و همبستگی با آسیب‌دیدگان و مجروحان اقدامات تروریستی، از مسئولان و مقامات پاکستان درخواست می شود ضمن شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت آنان را به اشد مجازات محکوم نمایند، از دسته‌جات عزاداری در ایام ماه محرم و صفر حفاظت و با اتخاذ تدابیر ویژه از هرگونه عملیات تروریستی جلوگیری کنند.

همچنین از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری جهان می‌خواهیم که در برابر حملات تروریستی مکرر علیه پیروان مذهب اهل بیت علیهم السلام در پاکستان سکوت اختیار نکنند و این جنایت را محکوم کرده و برای مبارزه مستمر با مرتکبان، سازمان‌دهندگان و پشتیبانان و حامیان مالی و تسلیحاتی سنی‌های تندرو اقدامات پیشگیرانه و قانونی لازم را به عمل آورند.

یادآور می‌شود، پنج‌ شنبه، ۲۸ مرداد انفجار یک بمب در ایالت پنجاب پاکستان به شهادت دست کم سه نفر از عزاداران حسینی منجر شد. بیش از ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم عزاداری نیز در این انفجار که در شهر بهاولنگر رخ داد، مجروح شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا