آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

گزارش سازمان عفو بین‌الملل از کشتار اقلیت هزاره توسط طالبان در غزنی

سازمان عفو بین‌الملل سنی های تندروی طالبان را متهم کرد که بین روزهای چهار تا شش ژوئن، ۹ تن از اقلیت شیعه هزاره افغانستان را شکنجه کرده و به قتل رسانده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این سازمان حقوق بشری در گزارش خود، اعلام کرد که این کشتار پس از تصرف ولایت غزنی و به صورت «دسته جمعی» انجام شده است.

این شهدا اهل روستای «موندرخت» در ولسوالی مالستان غزنی بوده‌اند.

عفو بین‌الملل به نقل از یکی از شاهدان این کشتار خبر داده که عناصر طالبان شش نفر از این افراد را با شلیک گلوله و سه نفر دیگر را پس از شکنجه کشته‌اند.

“اگنس کالامارتا” رئیس عفو بین‌الملل گفت: این کشتار وحشیانه که با خونسردی انجام شده، یادآور رفتار گذشته طالبان و نشانه‌ای هولناک از حاکمیت آنها در آینده خواهد بود.

گزارش عفو بین‌الملل در حالی منتشر شده که سنی های تتدروی طالبان در روزهای گذشته و پس از تصرف کابل، تلاش می‌کنند چهره‌ای معتدل از خود نشان دهند.

هزاره‌ها در افغانستان که اکثرشان شیعه هستند، سومین گروه جمعیتی این کشور را تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش‌هایی که در سال‌های گذشته از وضعیت هزاره‌ها منتشر شده آنها پیش از این نیز با تبعیض و آزار مواجه بوده‌اند.

عفو بین‌الملل در گزارش خود از کشتار هزاره‌ها در افغانستان به عنوان یک نشانه «کوچک» از «قتل‌های وحشیانه» توسط گروه طالبان نام برده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا